Истинска армия от анонимни виртуални профили е мобилизирана да атакува с коментари и "мнения" интернет пространството, за да имитират обществена подкрепа на управляващите и да прокарват поръчкови директиви, съобщи сайтът "Биволъ". "Активното мероприятие" е било организирано от отдела за медийна комуникация на БСП, а се координирало от агенцията за PR и социален маркетинг "Лийдуей Медия Солюшънс". "Биволъ" публикува и бланка с отчет за свършената работа за периода 9 -28 януари, за която твърди, че e пратена на шефа на комуникационната политика в БСП Антон Кутев от комуникационната фирма.

Според този отчет  за 19 дни са публикувани 1840 коментара, от които 451 във "Фейсбук" и 1389 в общо 53 онлайн медии. Според "Биволъ" от март 2013 до края на януари 2014 г.

672 профила са произвели 10154 коментара

От статистиката на изтеклите съобщения може да се заключи, че нормалната продуктивност на агенцията в полза на БСП е около 700 коментара месечно, но при кризисни ситуации има рязко увеличаване на коментарите.

Пред "Дневник" Кутев отрече партията да има договор с цитираната агенция. Той обаче не изключи възможността с нея да работи някой от доброволците, които БСП ангажира за активностите си в социалните мрежи.

Коментарите от т.нар. тролове са синхронизирани и базирани на "опорните точки" на БСП

се казва в публикацията на "Биволь". Мненията в последния период били публикувани основно под материали, в които пише за скандала с европроекта на Моника Станишева, политическия проект АБВ, отношенията между левицата и ДПС, данъчната политика, "имунитета" на Сидеров и др. Негативни коментари трябвало да се пишат не само срещу политическите противници - ГЕРБ и Реформаторския блок, но и към вътрешната опозиция на ръководството на БСП в лицето на Близнашки, Дончева и Кадиев.

От "Биволъ" твърдят, че имат и отчетност за свършената работа по периоди, по целеви групи, което говорело за огромна организационна работа, движена от "много добре платен пропаганден щаб".

"Дневник" потърси за коментар агенция "Лийдуей", като на посочения телефон за връзка отговори мъж, който се представи за технически сътрудник. Той отиде да потърси някой който, може да коментира, но след минута телефонът прекъсна, а при следващите позвънявания даваше свободно, но никой не вдигаше. Телефонът на Оля Маркес де Карденас, чиито подпис, според "Биволъ" стои под отчетните справки, пък беше на гласова поща.

Пред "Биволъ" Оля Маркес де Карденас казва: "БСП не ни е клиент. "Нямаме договор за медийно обслужване с тях и никога не сме имали".

"Биволъ" посочва и имена на потребители, които най-често коментират въпросните теми.

Справка на "Дневник" показва, че най-активни сред тях са четирима

Рекордьор е trayan.petkov, който от януари до август 2013, има над 850 коментара, след което изчезва. Позициите са отчетливо анти–ГЕРБ и анти-Пеевски.

Сходна позиция изразява и потребителят croushet с над 500 коментара до август 2013. Повече от 500 поста, от октомври миналата година до сега има и stronger, като в тях отчетливо защитава правителството и е анти-ГЕРБ. Друг профил от списъка на "Биволь" е krasnoselo, който в сайта на "Дневник" има регистрация от 2009 г., като е направил 190 коментара, последните през ноември 2013 и е отчетливо про-правителствен и анти–ГЕРБ.

Дневник