Властите в Никарагуа одобриха маршрута за междуокеанския никарагуански канал, който ще свързва Атлантическия (чрез Карибско море) и Тихия океан.

Каналът ще бъде дълъг 278 километра. За сравнение Панамският канал, който ще го конкурира, е дълъг 82 км, а Суецкият канал в Египет - 172 км.

105 км от канала ще минават през езерото Никарагуа, което е сред най-големите сладководни езера в света.

Проектът за строежа е на китайската компания Ейч Кей Ен Ди (HKND) и се оценява на 40 млрд. долара.

Зад компанията стои милиардерът Уанг Джинг. Той отрича да е агент на китайското правителство въпреки че много наблюдатели смятат, че проектът е начин Китай да усили геополитическото си влияние в Латинска Америка.

Строителните дейности трябва да започнат тази година.

Властите в страната представят проекта като спасение за латиноамериканската страна с население 5,8 милиона души, от които 40% живеят под местния праг на бедност.

Според разчети на авторите на проекта, изграждането му ще допринесе за развитието на туристическата индустрия в Никарагуам ще привлече значителен приток чуждестранни гости и ще позволи да бъде построено ново международно летище на тихоокеанското крайбрежие.

Каналът обаче има и много критици, една част от които смятат, че той е икономически неизгоден, а друга - че е катастрофален за околната среда, тъй като ще разруши екосистемите навсякъде около себе си.