Българите са изпратили общо 471 искания до Google да "забрави" резултати за тях в своята търсачка. Исканията засягат общо 1496 линка, посочва редовният доклад за прозрачност на интернет гиганта.
За пръв път той включва и получените искания за изтриване на резултати от търсачката, които са възможни в рамките на Европейския съюз. От получените молби от България, Google е уважил малка част от тях. В крайна сметка за "забравени" 25.2% от адресите.
Първенец в класацията е Франция. Френските граждани са подали общо 28 912 заявки за 89 168 адреса. При това имат доста по-голяма успеваемост, като 51.5% от резултатите са премахнати. На второ място е Германия с 24 979 заявки за общо 88 883 адреса и 53% уважени молби.
Анализът на Google показва и сайтовете, които страдат най-много от тези заявки. На първо място е Facebook, като от резултатите на Google са премахнати общо 3332 връзки водещи до социалната мрежа. На второ място е profileengine.com с 3289 адреса, а на трето място е YouTube с 2392 изтрити линка.
Докладът включва и традиционната информация за получени искания за потребителска информация от страна на властите в различните държави. За периода януари - юни 2014 г. българските власти са изпратили едно искане засягащо два потребителски акаунта. Google не е уважил молбата и не е разкрил данните на потребителите.
Това е и едва второто искане, което компанията е получила от българските власти, откакто прави такива доклади от втората половина на 2009 г. насам. Първото искане е било през периода юли - декември 2013 г., като е засягало три акаунта и отново не е било уважено.
Като цяло Google отбелязва, че броят на исканията от правителствата по света продължава да се увеличава. За първото полугодие на годината са получени общо 31 698 заявки. Уважени са 65% от тях.
Най-много те са от САЩ - 12 539 и засягат общо 21 576 акаунта. В 84% от случаите молбите са одобрени. На второ място е Германия с 3338 заявки за 4272 акаунта. Одобрени са едва 48%. На трето място е Франция с 3002 заявки за 3826 профила, като записва и 59% успеваемост.
Коментари
Добави коментар