Две седмици преди Коледа нови правила на ЕС срещу подвеждащата реклама
Две седмици преди Коледа на територията на целия ЕС в сила влизат нови общоприложими правила срещу подвеждащата реклама и на агресивните търговски практики.
Сред тях е и пълната забрана за използване на лъжливи „безплатни“ предложения и насочени към децата реклами в Интернет, които залагат на „врънкането“ на родителите (реклами с преки призиви към децата). Ограниченията са част от дълъг черен списък от схеми, върху които налага забрана новата директива за нелоялните търговски практики. Директивата взема на прицел „мръсната дузина“, в която попадат част от най-наглите практики, като се започне от рекламите примамки и се стигне до пирамидалните схеми, замаскираните рекламни статии и неистинните твърдения за наличие на лечебни свойства. Новата директива в значителна степен укрепва сегашните стандарти на ЕС относно подвеждащата реклама и залага нови изисквания за недопускане на агресивни търговски практики, в т.ч. тормоз, принуда, неправомерно оказване на влияние. Директивата има за цел да повиши доверието на потребителите и бизнеса в единния пазар, за да могат те да се възползват пълноценно от трансграничните търговски възможности. Към днешна дата едва 14 държави-членки са приложили директивата. Комисията стартира съответните процедури срещу държавите-членки, които все още не са приели своите национални правила в областта. "Нелоялните практики мамят потребителите и изкривяват конкурентните пазари. В единния пазар на Европа не може да има място за търговци, които оказват натиск, тормозят или подвеждат потребителите, особено по Коледа — най-активният търговски сезон. Затова Европа застава начело и приема едни от най-строгите правила в света срещу подвеждането на потребителите и продажбата под натиск", заяви еврокомисарят по защитата на потребителите Меглена Кунева. Новата директива съдържа и черен списък на забранените при всички обстоятелства практики. Списъкът посочва над 30 схеми, които се смятат за нелоялни при всички обстоятелства. Част от него е и „мръсната дузина“ на практиките, които причиняват вреди на потребителите. Сред тях са рекламите примамки: чрез рекламата на продукт на много ниска цена привличат потребителя към покупка от фирмата, когато в действителност тя няма достатъчни наличности от рекламирания продукт. Включени са и лъжливите „безплатни“ предложения: като описват продукта като „подарък", „безплатен", „без такси" и т.н., създават впечатлението, че предложението е безплатно, а същевременно от потребителя се изисква да плати задължителна цена за участие в търговската практика или за получаването или доставката на изделието. На потребителя вредят и неистинни твърдения за лечебни свойства, като се започне от алергии и се стигне до косопад и намаляване на телесното тегло. /БГНЕС
174
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар