Строителните дейности по пътен възел „Белокопитово“ се удъжават с 25 дни, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“, след извънредна инспекция от председателя на агенцията инж. Лазар Лазаров.
Анализът показал, че изпълнените бетонови работи не са достигнали необходимата якост и е необходимо допълнително технологично време за набиране на конструктивна якост. По тази причина не може да се пристъпи към изпълнение на следващите дейности от работния график, което налага удължаване на срока на строителните дейности най-малко с месец над разписания в договора. На обекта са и представители на лабораторията на АПИ, които да извършват замерване на качеството на влаганите материали, тъй като компромис с качеството няма да бъде допуснат. Те ще останат до приключване на работния процес.
По договор пътният възел на "Белокопитово" трябваше да бъде завършен на 15 юли. При инспекцията си на терен в края на миналата седмица министър Павлова установи значително забавяне в изпълнението на строително-монтажните дейности на целия участък. Изпълнителят на обекта призна, че не може да спази срокът за завършване на обекта както е по договор и поиска удължаване на времето за строителство по технологични причини.
След като се запозна детайлно с обема дейности, които трябва да бъдат извършени, регионалният министър изиска от строителя да бъде въведена пълна мобилизация за оставащите строителни дейности.
Участъкът Белокопитово – Каспичан от автомагистрала „Хемус“ е с дължина близо 5 км. В него се изгражда най-големият пътен възел у нас – „Белокопитово“ с разгърната дължина 10 км. В участъка се изграждат 11 съоръжения. През пътния възел се осъществява връзката с път I-2 Русе – Варна и път I-4 София – Варна и пътя със Силистра.
Проектът е по програмата „Ново строителство“ на Агенция „Пътна инфраструктура“ и е на стойност близо 66 млн. лв. Средствата се осигуряват от държавния бюджет.
ШУМ.БГ
Коментари
Рокси
Забавяне поради "технологично време за набиране на конструктивна якост"? Това време е заложено в офертата, а "забавянето" се дължи на немърливостта на работниците и отсъствието на какъвто и да било контрол от страна на Възложителя! Л. Павлова ли трябва да върши цялата работа? Явно много вярва на подчинените си и затова ходи сама на терен!
Димитър Колев
Аз пак да питам за дължината на Белокопитово-Каспичан?...
Паламара
Значи банкета се отлага (според бейзи ще бъде открит на събора в венец съчетано с отркриването на лова за елени да мине
Размножителния)
До Димитър Колев
Дължината на отсечката от магистрала "Хемус" от крайната точка на пътен възел Белокопитово до пътен възел Нови пазар-Каспичан е около 25 км.
През последните 15 години бяха построени и пуснати в експлоатация две отсечки - от Каспичан до кв.Макак и от там до пътя за гр.Силистра / южно от с.П.Волов/ с обща дължина около 20 км.
Незнайно защо още при започване на строителството на следващият етап / от с.П.Волов до разклона за гр.Русе /след с.Белокопитово/ журналистите започнаха да пишат , че се строи отсечката Каспичан - Белокопитово с дължина около 5 км.
В действителност този участък е с дължина около 3,8 км.
Може да се зададе въпроса на кого е необходимо подаването на невярна информация - на журналистите , или на тези , които ще режат лентата при откриването . По един начин звучи и изглежда на картата "гр.Каспичан-Белокопитово" , а по съвсем друг "с.П.Волов - Белокопитово ".
Велик
А неустойките за не спазения срок КОЛКО ще са, че не разбрах? Така като е с нормалните договори?
Не само до Димитър Колев
По риторичният въпрос за километрите. Най-учудващо поне за хората от региона беше обявяването по всички национални и местни медии "откриването на магистралата от Варна до Каспичан" ?! Наложи се да обясня на половин България, че не са открили нова магистрала. И сега си е пак същото - най-големия пътен възел на Балканите. Дано няма жертви при тази ужасяваща маркировка и знаци в района на строежа. Вчера при две преминавания около и след обяд - никой не спира на знак "СТОП" за идващите от Търговище/ София. В посока Разград/Русе бяха премахнати загражденията и повечето коли навлизаха в района на строежа.
До Велик и др знаещи
Преди да се интересувате от размера на неустойката защо не проверите първо защо е закъснението? Защо никой не отбелязва,че миналата година нямаше финансиране за този обект и се строеше единствено и само благодарение на фирмата изпълнител. Проекта на магистралата беше променян и това допълнително удължи строителните работи, архиолозите също дадоха своят принос за забавяне на строежа.
Инжстрой
хахаха до 15 юли трябваше да е приключил, а министърката каза максимум 2 или 3 дни след 15 юли пътя е готов... така като гледам сега го отлагат за август месец, то ще стане и септември.. българска работа :D
супер св
То на тоя СТОП посока Търговище-Шумен май никой не спира. Така е сложен, че няма никаква видимост. И да спра трябва да си отворя стъклото да завъртя глава назад и след като се уверя, че някой не идва със 120 км в час мога да тръгна. Много ясно другите след мен не се движат с 20 и започват да нервничат като спра. Нищо, че има знак СТОП. Трябва да се измисли нещо там.