Съвсем малко не достигна на шуменския екипаж Мартин Сурилов/Здравко Здравков с Муцубиши Лансър Ево 9 да спечели 46-тото издание на Рали “Стари Столици”. Победители с 13 секунди и 4 десети преднина станаха Пламен Стайков и навигаторът му Рафи Кадир, също с Муцубиши Лансър Ево 9. Третото място в общото генерално класиране бе за екипа Дилян Станков/Младен Кирчев, които обаче се състезават с Реко Клио в по-ниския клас RC4. Tе изостанаха на 5 минути и 54 секунди зад първенците.
До последния етап на трето място се движиха претендентите за титлата в националния шампионат Георги Василев/Стефан Добрев. Повреда в тяхното Мицубиши обаче им отне бронзовата купа.
Състезанието протече изключително оспорвано от първия ден, който приключи само с 2 секунди преднина за Стайков. Днес Мартин Сурилов взе петия етап с 3 десети аванс и осмия със 7 десети, но изгуби близо 7 секунди в шестия и още 4,7 в последния девети.
От 33 стартирали екипажа до финала се добраха 24. Днес на “Ардашес” катастрофира Антон Титов. Мицубишито му излезе от пътя, но за щастие нито той, нито навигаторът Венцислав Мирчев пострадаха. Други сериозни инциденти нямаше.
Заради дъжда награждаването бе преместено в зала "Форум" на Хотел "Шумен".
“Не мога да крия, че съм малко разочарован, имахме по-големи амбиции, но с това, с което разполагаме към момента, това е”, каза след състезанието Мартин Сурилов. Той се оплака, че вчера са имали проблеми с колата, но все пак изказа задоволство, че са успели да завършат.
“Убеден съм, че времето ни помогна и мисля, че при сухо време и идеални условия с този автомобил щяхме да отстъпим с повече. Продължавам да свиквам с колата, в такива условия се състезавам за първи път и реално на всеки етап научаваме по нещо за нея”, добави Сурилов.
Той обяви, че няма да участва в следващия и последен кръг от първенството и ще насочи усилията си в подготовката на следващия.
След награждаването Пламен Стайков обяви, че посвещава победата си на загиналия си колега Тодор Славов. Той връчи купата си на навигатора на Славов Петър Илиев с молба да я предаде на семейството му.
Вижте кадри от първия ден на състезанието:
ШУМ.БГ
Коментари
никои си
Ралито и то като футбола в БЪЛГАРИЯ
РАМБО
По-добре първо се научи да пишеш, защото още името ти е грешно. След това, АКО си се научил, помъчи и ти с нещо да допринесеш за спорта в България!
Анонимен
Първо това рали би трябвало да се казва рали Шумен тъй,като Преслав и Върбица не се карат.Второ кое налага всяка година промяна в посоката на преминаване на отсечките ?
Трето адски неадекватна охрана включително и от полицията.
Четвърто тоя спорт,както всички останали в България се превърнаха в аматъорски.
карам си колелото
хайде пингвини дим да ви няма от града, че искам да си карам колелото на чист въздух.
шуменец
Хората, които се радваха на ралито нямат време да отговарят на разни велосипедисти, на които всичко им пречи.
Анонимен
Само незнам защо трябва в Шумен да затварят улици пътища кръстовища.
Ами като много им се кара, да ги пуснат н някоя писта или селски път без движение и колкото си искат три дена без да спират да карат и да дават газ до дупка. Щом това ги прави щастливи да се отделят някъде където не пречат. Нормалните хора не щат да им слушат рева на моторите. Малопишковци и комплексари. Мислят се за голяма работа пред жените.
Иван
Тук само кретени ли пишат коментари?
Рали Стари столици е най-старото и традиционно едно от най-добрите в България! Тази година предвид слабия сезон ралито беше по-слабо, но все пак беше от най-силните за сезона. За какво мрънкате? Ралито е веднъж в годината, събира много публика, както от Шумен така и от други градове. Едва ли има друго събитие тази година което да е събрало толкова публика в Шумен въпреки дъжда.
Василева
Ало шум.бг защо не сте публикували докога няма да има ток в района на тенис корта
горския
Иванчо то вий на тази гора и ....а, то не беше ралита с коли, мотоциклети, камиони, митинги на партията на сините, дървосекачи, камиони с нафта които извозват трупите и задимяват, стр.машини, незакони строежи гъбари и какво ли не още. Гората вече не е гора а стана кръстовище на оживен град. За дивеча да не говорим нищо не остана.