Google обяви, че ще прекрати поддръжката на софтуера Adobe Flash за всичките си платформи за интернет реклама. Вместо него ще се използват технологиите на HTML5.
Още от 30-ти юни т.г. рекламодателите няма да могат да качват Flash реклами в AdWords и DoubleClick Digital Marketing на Google. Качените дългосрочни кампании до тази дата ще могат да се изобразяват още няколко месеца след това. Считано от 2-ри януари 2017 г. Google ще прекрати напълно поддръжката на Flash и такива реклами изобщо няма да могат да се показват.
Това е голяма стъпка към постепенното изместване на Flash от интернет и замяната му с HTML5. За сега Google ще остави видео рекламите, които са направени чрез Flash, но препоръчва всички останали Flash-базирани реклами да бъдат сменени възможно най-скоро.
Компанията Adobe, която е създател на Flash, вече е готова с неговия наследник - Animate CC. Той е направен по новите стандарти и Adobe се надява, че ще придобие същата популярност като Flash в най-добрите си години. Самият Flash беше много разпространена платформа, но с годините бяха откривани множество сериозни пропуски в нейната сигурност. Освен това производителността и ефективността на софтуера беше далеч от оптимална, което допълнително увеличи критиките към нея. Постепенно индустрията започна да премахва поддръжката на Flash, но ще минат поне още няколко години преди софтуерът да изчезне напълно от интернет.
Дневник
Коментари
Добави коментар