"С решението за спиране на поръчката за магистрала "Хемус" искаме да се разграничим от опитите да бъдем вкарани в зависимости и да покажем, че работим професионално", каза регионалният министър Лиляна Павлова пред Нова тв. Посланието на премиера по въпроса е било много ясно според нея.
В последно време много се засилили опитите за манипулиране на общественото мнение, затова се наложило да се разграничат.
"Виждаме много ясна кампания и опити за дестабилизиране на правителството", каза Павлова.
Във всяка голяма обществена поръчка има много интереси, а в случая става дума за ресурс от 800 млн. лв. бюджетни пари, уточни тя. Анализът за законосъобразност обаче показал, че документите на 11-те консорциума, подали оферти, са правно издържани.
Павлова отрече да има разминаване между думите на премиера и основанията, посочени от регионалното министерство. "Ние се допълваме", каза тя. Истинската причина за спирането на процедурата била, че магистралата няма да може да се завърши с европейски пари по програма "Транспорт".
"Благодарение на борбата на правителството с контрабандата имаме свръхпечалба и ще можем да завършим проекта с финансиране от бюджета", каза Павлова.
За споменатите от Борисов обвързаности, които той отхвърля, Павлова коментира, че не е нейна работа да проверява коя фирма с кого е свързана. На конкретен въпрос дали в поръчката са участвали фирми на Валентин Златев и Делян Пеевски отговорът й бе, че във всеки от 11-те конкорциума има поне по четири фирми.
"Искаме да работим прозрачно и хората да ни имат доверие", подчерта регионалният министър. Цената на оставащите отсечки от магистрала "Хемус" по думите й не е завишена. Тя е различна от първоначалните изчисления, защото тогава не били готови инженерните проекти. "Сега вече имаме реален проект с три тунела, с няколко големи виадукта, с 34 преминавания на линейната част", поясни Павлова.
Некоректно е според министъра да се изчислява цена за квадратен или линеен метър, без да се взимат предвид стойностите на самите съоръжения, които са далеч по-скъпи от линейната част на магистралата.
Италианска и турска фирма са обжалвали процедурата, според министъра отстраняването им е обосновано - италианската заради нереална финансова обосновка, а турската защото офертата не отговаряла на изискванията.
Новата процедура ще бъде обявена, след като мине обжалването на вчерашното решение за прекратяване, поясни Лиляна Павлова.
dnevnik.bg
Коментари
Зюмбюл Карамфилоф
Я па тая, ще ми говори за прозрачност,забрави ли че преди изборите обеща да не вдигаш винеткиге и след тях кво направи ,лъже като циганка.
23456Ш
ПРОЗРАЧНОСТ В БЪЛГАРИЯ НЕ Е ИМАЛО И НЯМА ДА ИМА,А ЗА ДОВЕРИЕ ПЪК ДА НЕ ГОВОРИМ,ЗА СЕГА НЕ СЕ ПОЛУЧАВАТ НЕЩАТА,ЗА НАПРЕД НЕ ЗНАМ
Анонимен
За всичко е виновно международното положение.