Правителството осигури още 31.9 млн. лв. за ремонта на пътища в Севорозападна България и в област Хасково, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". От тях 19 млн. лв. са за ремонта на 43 км от първокласния път Видин – София.

Със средствата ще бъде ремонтирани два участъка от пътя на територията на Северозападна България. 13 млн. лв. ще бъдат инвестирани в подобряване на състоянието на 35 километра от Видин до Димово, а 6 млн. лв. ще бъдат вложени в 8-километров участък при изхода на град Враца в посока Видин.

На 15 април Министерският съвет предостави 8 млн. лв. за ремонта на 22 км от първокласния път Димово – Бела – Скомля – Медовница. Общо с двете постановления на правителството ще бъдат инвестирани 27 млн. лв. за подобряване на състоянието на 65 км от пътя Видин - София.

Осигуряването на средства за пътната мрежа в Северна България е част от ангажимента на правителството за привличането на повече инвестиции и подобряване стандарта на живот на населението в тази част от страната.

Правителството днес осигури и 12.9 млн. лв. за ремонта на 40.6 км в област Хасково. От тях 9.92 млн. лв. са за ремонта на 15 км от третокласния път Книжовник - Стамболово - Голям извор.

С 2.98 млн. лева ще се обновят 25.6 км от третокласния път Светлина - Минерални бани - Караманци.

От началото на годината досега правителството е предоставило допълнително близо 106 млн. лв. за превантивен ремонт на републиканските пътища в Северна и Северозападна България и в област Хасково. Със средствата ще бъде подобрено състоянието на близо 282 км републикански пътища в областите Видин, Враца, Монтана, Разград, Русе, Силистра, Добрич, Търговище, Шумен, Плевен, Велико Търново, Ловеч и Хасково, обобщават от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура".

Това, което не се посочва обаче, е, че т.нар. превантивни ремонти са удобен начин да се заобиколи Законът за обществените поръчки. Работата е там, че при тях допълнителни дейности се дават за изпълнение директно на фирмите, които имат договори за текуща и зимна поддръжка в съответните области.

По информация на вестник "Капитал" 20 хиляди километра републиканска пътна мрежа се поддържат от 10-15 компании, които са нищожен процент от всички на пазара. Това са държавното "Автомагистрали", абонираните за пътни поръчки "ПСТ груп" (свързвана в сектора с депутата Делян Пеевски и Първа инвестиционна банка), "Агромах", "Хидрострой", "Трейс груп холд", Пи Ес Ай, "Автомагистрали Черно море", "Пътстройинженринг", "Понсстройинженеринг", "АБ Хасково".

dnevnik.bg