Влаковата композиция с цистерни е навлязла в гара Хитрино със 78 км/ч, при ограничение на скоростта – 40 км/ч. Високата скорост е довела до дерайлиране. Това заяви Румяна Арнаудова, говорител на главния прокурор, на брифинг във връзка с инцидента на гара Хитрино, при който загинаха седем души.
Данните са получени от съдебно-техническа експертиза. Задържани са двама машинисти, които ще бъдат привлечени като обвиняеми.
Според прокуратурата кръгът на обвиняемите лица не е изчерпан и предстои събирането на други доказателства.
От дерайлирането на композицията, газта се е смесила с въздуха, прониква в жилищата, като в едно от тях е имало горяща печка, което е довело до възпламеняване, обясни Арнаудова. Тя заяви, че предстоят резултатите и на пожаро-техническа експертиза, която да даде още по-точна информация какви са били събитията и чии действия са довели до избухването на цистерните, заяви Арнаудова.
Дневник
Коментари
...
Местните управници в Хитрино вместо да се занимават с частно строителство, гумиран прелез, мерцедеси, паркове, саниране на училище и община, е трябвало да поискат на--важното а именно модернизация на ж.п линията, направа на бетонни огради на гаровия коловоз през който преминават опасните товари.
?????
Като служебен министър на транспорта Николина Ангелкова пренасочила парите за цялостна рехабилитация на жп участъка Русе – Варна към трасето Септември – Елин Пелин. Ако трасето бе ремонтирано, щеше да има автоматизирана локомотивна сигнализация, която следи скоростта между гарите и тази при навлизане в тях. Въпросната система може да намали скоростта, в случай че машинистите са се увлекли. Проектът предвиждал подмяна на железния път, на основите, ремонти по гарите, по контактните мрежи и стрелките. Освен по версията за висока скорост, с която машинистът навлязъл в Хитрино, разследващите проверяват и има ли проблеми с трасето и мрежата. Експертите са категорични, че до подобен инцидент може да се стигне при натрупване поне на три проблема. Най-вероятно единият от тях ще се окаже остарялата инфраструктура, която можела да бъде напълно обновена с 200 млн. евро, осигурени по оперативна програма „Транспорт“.
Анонимен
Ама естествено, че машинистите са виновни! Друго не сме и очаквали. Сега ще изкарат машинистите виновни - това ми казваше всеки нормално мислещ човек след инцидента. Предварително си знаехме, че ще прикрият нещата, но дано не станат курбан невинни хора. И Дано да не се окаже истина версията за радиоактивни отпадъци - тогава всички ще светим
Холмс
Аз като частен дедектив,мисля че влаковата композиция е била двоино претоварена,вместо 12 всгона тя е имала 2чвсгона.И при тази дтара амортизирана гара,то савсем нормално е да пропадне от тежедта композицията и да се обърне.Скороста на влака е била дори под 50километра,понеже влака е имал 40минути закаснение.И така умишлено упрекеат машенистите за да има виновен.А виновните са тези които са наредили да се превозят,двоино повече вагони.Да се искарат истинските виновници,а не нееини да обират пешкира,и да си,поемат мсрафите и одговорноста за починалите наши граждани.
* Коментар транслитериран от системата
0 1