Репутацията на Копенхаген като рай за колоездачите не се дължи главно на липсата на хълмове. Регистрационна такса от 180 процента означава, че Дания е една от най-скъпите страни за покупка на автомобил, пише "Блумбърг".

Това е на път да се промени. Според предложение, оповестено тази седмица, се предвижда данъкът да бъде намален драстично - до "само" 100 процента.

Инициативата е част от усилията на дясноцентристкото правителство на премиера Ларс Локе Расмунсен да увеличи заетостта като се увеличат заплатите.

В момента най-евтината версия на Volkswagen Golf хетчбег, която е популярна в страната, се рекламира от автокъщите с начална цена от 34 хил. долара. В родината й Германия колата струва 21 500 долара, а в Полша същият автомобил може да се вземе за 18 900 долара.

Базовият спортен модел на Porsche 911 Carrera е колкото едностаен апартамент или 306 600 долара срещу 117 900 долара в Германия.

За радост на шофьорите, правителството публикува списък на потенциалните икономии, ако планът му бъде одобрен. Той показва, че голфът би поевтиняла с 3 240 долара или 7%, а модел "Пасат" на "Фолксваген" ще стане с 12.1%, или 8 900 долара по-достъпен.

"Въпреки това ще имаме едни от най-високите цени на автомобили", посочва министърът на икономиката Емил Амитцбол. Въпреки това той посочва, че не е вярно, че живеейки в една от най-богатите страни в света, караме по-лоши коли в сравнение със съседните страни като Швеция и Германия

Дания започна да вдига таксите върху вноса на автомобили в началото на 20 век и ги завиши значително след Втората световна война. Следващата стъпка в тази посока беше след петролната криза в началото на 70-те години. Това е лесен начин да се напълни държавната хазна доколкото страната не произвежда автомобили.

За разлика от предходните правителства, които се опитваха да обвържат данъчното облагане със степента, в която замърсява околната среда даден автомобил, този кабинет реши да ограничи програмата за постепенно намаляване на данъците върху електромобилите като се мотивира с ограничения на бюджета. Това решение обаче бе отложено през юни, когато се видя, че има драматичен спад в продажбата на такива автомобили.

Dnevnik.bg