МС освободи Петков, Станишев не прие оставката на Мутафчиев
Две седмици след пожара във влака София-Кардам на 28 февруари правителството освободи директора на Българските държавни железници Олег Петков. При инцидента загинаха девет души.
Предложението за освобождаването му бе направено днес, 11 март, от министъра на транспорта Петър Мутафчиев. Той информира за решението си премиера Сергей Станишев след като станаха ясни изводите от проверките на мобилните групи, извършени в системата на железопътния транспорт. Според Мутафчиев "констатираните в доклада пропуски и нередности водят до извода, че ръководството на „БДЖ” ЕАД не е осъществявало своевременен и засилен контрол". Не са определени срокове за запознаване на персонала с новите ограничения при пътуванията и мерките за безопасността на пътниците, нито конкретни действия за въвеждането им в системата на БДЖ и поради тази причина Мутафчиев освобождава от утре от заемания пост изпълнителния директор на „БДЖ” ЕАД Олег Петков. Поради допуснати пропуски и слабости в работата ще бъдат освободени управителят на „Пътнически превози” ЕООД Димитър Петков, заместник-директорите на „Пътнически превози” ЕООД Николай Николов и Георги Иванов, Иван Лалов, директор на дирекция „Безопасност и контрол” в БДЖ, и Христо Иванов, директор на поделение „Пътнически превози” – София".
Министър-председателят Станишев смята, че действията на министъра на транспорта по време на трагичния инцидент са били адекватни на ситуацията, а предприетите от него мерки за повишаване на контрола и безопасността на пътническите превози в железниците са професионални и отговорни. Станишев отхвърли подадената от министър Петър Мутафчиев оставка. Станишев препоръча на министър Мутафчиев да бъде отправена покана към Европейската железопътна агенция за разследване на произшествия да предостави свои експерти за подпомагане на разследването на причините за трагичния пожар във влака София-Кардам. Възможност за това дава Европейската директива за безопасност в железниците. Според премиера, започналата комплексна проверка на състоянието на кушет-вагоните следва да бъде разширена за всички вагони. Премиерът Станишев одобри предложените от министъра на транспорта кадрови промени и препоръча те да бъдат извършени максимално бързо. /БГНЕС
114
3
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
ИСИ
Решението на Станишев е правилно.
бивш от БДЖ-то
Честито Господин Петков !!! Спомняте ли си Вие,през не толкова далечната 2005 год.когато бяхте назначен по партийна линия за Изпълнителен Директор на "БДЖ"-ЕАД какво направихте почти веднага след постъпването си ? Ами да Ви припомним тогава.Направихте нещо необяснимо-така наречена метла.Вие допуснахте лично,или чрез упълномощените от Вас Директори на поделения да си заминат /кой доброволно,кой принудително/ кадри с необходимия си образователен ценз и професионална квалификация,и най-важното,доказали се по безупречен начин като професионалисти.И ако ви попитат сега защо го направихте- единственото обяснение може да бъде ,от простотия..... Кажете на тяхно място какви постъпиха - хора ,удобни на Вас и провеждана та от Вас политика в железницата.Хора,които на друго място,в една уважаваща себе си фирма не биха назначени дори като помощен и изпълнителски персонал. Имате ли информация,поне малко то малко каква е съдбата на хората,които заради Вашето управление излязоха от БДЖ.Ще Ви кажем - всички се реализираха успешно .Нещо,което Вие сега едва ли ще успеете да направите !! Всичко,което беше направено от предходните ръководства в железницата беше потъпкано и унищожено от Вас по един безогледен начин. И каква е равносметката от Вашето далновидно ръководство за тия 2 години и половина...мисля,че е напълно излишно да я коментирам.Само ще Ви напомня,че за да се стигне до тук Вие допуснахте 2 много големи грешки - в тарифната и в кадровата политика на ръководената от Вас компания.И резултатите не закъсняха. В самото начало посочихте,че ще управлявате на екипен принцип.И правилно - в екип уж управлявахте БДЖ,и в екип си заминавате сега. И се благодарете,че само с това се разминавате.В една демократична и цивилизована страна е редното в един хубав слънчев ден да се озовете в съдебната зала,за да дадете своите отговори и обяснения за нелепо загиналите пътници в нощния влак от София за Кардам .
Angry
До бивш от БДЖ
То на Петков не му се е разминало да се появи на
подсъдимата скамейка.Лошото е ,че той не изолиран
случай Партията да назначава свои хора и да уволнява
кадърни. 2005 година е пълна с такива примери и на
местно - Шуменско ниво.Но те и тука резултатите няма
да закъснеят.