На церемония в Азербайджан днес бе дадено началото на експлоатацията на първата част от газопровода "Южен газов коридор", по който ще се доставя азербайджански газ за Турция и Европа. България е част от проекта, определян от руските медии като алтернативата на "Турски поток" заедно Азербайджан, Грузия, Турция, Гърция, Албания и Италия, а още три страни - Босна и Херцеговина, Хърватия и Черна Гора планират да се присъединят към него.
На парктика това е поредица от съоръжения - инфраструктура в Каспийско море и разширяване на газовия терминал в Сангчал, Южно-кавказкият тръбопрород (SCPX) през Азербайджан и Грузия, Трансанадолският газопровод (TANAP)
на територията на Турция и Транс-адриатическият газопровод (TAP) през Северна Гърция, Албания и Италия с последващо разширяване на италианската газопреносна мрежа.
На церемонията на Сангачалския терминал край Баку присъства президентът Илхам Алиев. "Азербайджанският газ е нов източник на доставки за Европа и с реализацията на "Южния газов коридор" (ЮГК) отново пишем енергийната карта на континента", цитира думите му ТАСС.
Стойността на ЮГК е над 40 млрд. долара от гръбопроводната инфраструктура в щаспийското шелфово находище Шах Дениз до Турция и след това - до Европа. Целият газопровод ще достигне 3500 км от Баку до Южна Италия, като преминава през Грузия, Турция, Гърция и Албания.
Капацитетът на първия участък е 16 млрд. кул. м., от които 6 млрд. куб. м годишно ще остават в Турция, а 10 млрд. кул. м ще са за Югоизточна Европа. Засега работи само тръбата до Турция, а доставките за Европа би трябвало за започнат през 2020г. След това е планирано капацитетът да бъде увеличен до 31 млрд. куб. м с допълнителни газокомпресорни станции.
Засега работи само тръбата до Турция, а доставките за Европа би трябвало за започнат през 2020г.
Стойността на ЮГК е над 40 млрд. долара от гръбопроводната инфраструктура в щаспийското шелфово находище Шах Дениз до Турция и след това - до Европа. Целият газопровод ще достигне 3500 км от Баку до Южна Италия, като преминава през Грузия, Турция, Гърция и Албания.
Капацитетът на първия участък е 16 млрд. кул. м., от които 6 млрд. куб. м годишно ще остават в Турция, а 10 млрд. кул. м ще са за Югоизточна Европа. Засега работи само тръбата до Турция, а доставките за Европа би трябвало за започнат през 2020г. След това е планирано капацитетът да бъде увеличен до 31 млрд. куб. м с допълнителни газокомпресорни станции.
Засега работи само тръбата до Турция, а доставките за Европа би трябвало за започнат през 2020г.
Dnevnik.bg
Коментари
Антон
И тук не виждам по трасето България. Какво му е хубавото пак турците печелят, средния е пак за нас.
Анонимен
Хубавото му е че през интерконекторите с Гърция и Турция можем и ние да получава от него, като алтернатива на руския. Доколкото знам вече има договорени доставки.
А през интерконекторите със Сърбия и Румъния ще можем и да препродаваме. Това е.