"Капитал": "Безакцизна гроздова" е най-продаваната марка
Скандалът в МВР освети тъмната страна на алкохолната индустрия. Това разказва подробно в основната тема на броя си в."Капитал" под водещо заглавие "Оперативно интересен бизнес".
За част от ракията, водката и други високоградусови напитки в България въобще не се плаща акциз и това е обществена тайна, пише изданието. Стигна се дотам сумата на събрания за миналата година акциз от производителите на спиртни напитки почти да се изравни с този от бирата. Това, което допреди две седмици не беше сигурно, е участието на самата власт в безакцизната търговия. Разпечатката от разговорите на втория човек в ГДБОП с един от акционерите в най-голямата фабрика за алкохол потвърдиха съмненията. Разплитането на аферата ще трябва да покаже дали самият министър на вътрешните работи е знаел и мълчал за това, че службите всъщност прикриват злоупотреби с бандероли. Това би означавало, че "бизнесът" е под държавна протекция. Затова не е чудно, че в България през последните две години най-продаваната марка е "Безакцизна гроздова". В същото време доста непопулярното решение на кабинета да наложи акциз върху домашната ракия успокои Брюксел, но на практика изобщо не се спазва. За цялата 2007 събраният акциз от алкохол за домашна употреба е под 10 000 лева, което означава, че домашна ракия са варили само 150 семейства! Това не прави даже едно цяло село, пише изданието.
БГНЕС
84
0
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар