Най-голямото пазаруване за годината ще се проведе днес в Китай – за Деня на самотните сърца, измислен от конгломерата "Алибаба", на който всяка година се харчат милиарди долари.
Също както "Черния петък" и "Кибер понеделника" в САЩ, "Денят на самотниците" в Китай е тест за силата на китайските потребители, пише агенция "Ройтерс". Тази година той е особено важен на фона на обтегнатите търговски отношения с Вашингтон. "Алибаба" снижи прогнозите си за продажбите през тази година по-рано тази месец, притеснена от разногласията. Редица изследвания на потреблението, сред които такива на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) и на брокерската компания Jefferies, показват, че увереността на потребителите е спаднала тази година.
Инициативата започва през 2009 г., като опит да привлече внимание към една от дъщерните компании на "Алибаба", припомня електронното издание Quartz. Мениджърът на TMall World Илейн Ху измисля идеята за "Ден на самотните", в който хората без половинка да си купят нещо, за да се поглезят. Създавайки празнично чувство у тази общност, която в Азия се срамува от самотата си, "Алибаба" уцелва нишата си и превръща 11 ноември в огромен бизнес успех.
Осем години по-късно Tmall обслужва около милиард души от новата средна класа на Китай, съдейки по най-популярните продукти в платформата: памперси през 2013 г., маски за очи през 2014 г., възглавници от латексова пяна през 2015 г., електрически инструменти за почистване на лице през 2016 г. и роботи за миене на прозорци и котешка храна през 2017 г.
Миналата година шопинг маратонът приключва с печалба от 25.3 млрд. долара за "Алибаба", като 90% от продажбите са направени онлайн.
dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар