През 2012 г. ръководството на "Фейсбук"е обмисляло да кара компаниите да плащат минимум 250 хил. долара за достъп до данните на потребителите. Това показват съдебни документи, цитирани от електронното издание "Арс техника" и в. "Гардиън". В крайна сметка приложението не е било прието.

Документите показват, че през 2012 г. и 2013 г. екип на социалната мрежа е разисквал как да използва достъпа до данни, за да получава по-високи приходи от големите рекламодатели. По същото време "Фейсбук" решава да промени начина, по който трети лица могат да получават този достъп – на практика затваряйки пътя, по който "Кеймбридж аналитика" се е добрала до данните на милиони хора.

През декември Италия глоби социалната мрежа с 10 млн. евро по обвинения, че компанията е продала данни на свои потребители, без да ги информира коректно, предаде "Франс прес".

Социалната мрежа "Фейсбук" е подвела потребителите да се регистрират на платформата си, без да ги информира незабавно и по адекватен начин на фазата на откриване на акаунт за това, че данните, които те са предоставили, ще се събират с търговски цели, се посочва в комюникето на италианския антитръстов регулатор.
Той обвинява "Фейсбук", че не е пояснила финансовата цел, която остава прикрита на предоставянето на тези услуги на социалната мрежа, като е подчертала дебело само нейния безплатен характер, се допълва в комюникето на италианския регулатор.

Дневник