Близо половината европейци вероятно са били изложени на руска дезинформация преди евроизборите, показва анализ на компанията за онлайн сигурност SafeGuard Cyber, цитирана от в. "Гардиън".

В него има доказателства, че 6700 "злонамерени актьори" са публикували в социалните мрежи съдържание, достатъчно, за да достигне до 241 млн. потребители. Те са създавали материали специално за всяка държава, като целта е била те да се обединят в цялостен наратив, показва изследването, проведено между 1 и 10 март.

Във Великобритания например са разпространявани публикации, свързани със спора дали парламентът трябва да подкрепи сделката на премиера Тереза Мей за Брекзит. Във Франция статия на президента Еманюел Макрон е довела до 79% увеличение в активността в рамките на 24 часа, като споделяното съдържание е било предимно отрицателно спрямо държавния глава. В Германия фокусът е бил създаването на разделящ наратив спрямо имигрантската политика по време на сирийската криза и за възхода на крайнодясната "Алтернатива за Германия".

Дезинформацията е била разпространява чрез ботове, програмирани да "улавят" специфични текстове, и понякога през хора, използващи софтуер, за да комуникират през множество акаунти едновременно.

Дневник