Има влошаване на резултатите от зрелостните изпити, но те не са показател за тенденция. Такъв извод прави министърът на образованието Красимир Вълчев от проведените матури. Той илюстрира тезата си пред Би Ти Ви с това, че през миналата година пък резултатите били по-добри, така че става дума по-скоро за нормални статистически колебания.

Вълчев посочи още, че се увеличава броят на учениците, които не могат да интерпретират текст, и към това били насочени и промените, които се правят в учебните програми. Министърът не смята, че резултатите говорят за "историческо дъно".

По повод матурата по английски език, от трудността на която се оплакаха явили се на нея, министърът обясни, че преди година 60-65% от оценките по нея са били отлични, което не е нормално, и сега по-скоро резултатите са реалистични.

За матурата по български език, при която родители и експерти откриха дума, за която няма категорично мнение дали се пише разделно или една, министърът обясни, че не става дума за грешка, а за неуместен текст и че това няма да се отрази на оценките. Той посочи, че много малък е броят на експертите, които предварително гледат изпитните работи, заради тайната на изпитните материали.

Трябва да продължим да правим същото – да въвеждаме нови учебни програми, но резултатите от тях се виждат след 5-8 г., обясни той.

За проблемите във висшето образование, което се масовизира, министърът посочи, че от 4 г. е налице намаляване на държавното финансиране в университетите, като приемът от 58 хил. души е намален на 43 хил. души. "Правим преструктуриране – увеличаваме приема на инженерно-техническите направления и намаляваме педагогическите например. Тези професии, които изискват инженерно образование, ще бъдат с най-висок ръст на доходите, защото ще има най-голям недостиг на кадри", добави Вълчев.

Дневник