Причината за сложната ситуация около магистрала "Тракия" е световната финансова криза. Това коментира Йордан Мирчев, председател на транспортната комисия в парламента, предаде парламентарният репортер на БГНЕС. Според Мирчев днес трудно би се намерила организация, която да финансира проект за близо 1 млрд. евро. Друга причина за затрудненията на концесионерите са действията на някои политически сили през 2005 година, които са използвали случая с предизборна цел. "Пропиляхме две години, за да доказваме целесъобразността и законността на проекта, а през този период магистралата вече можеше да е готова, допълни Мирчев. Според него ще трябва да се чака минимум още две години, за да се завърши "Тракия". той е на мнение, че би било много добре, ако строителството започне до края на годината. "Сега ни остава участъкът между Стара Загора и Карнобат да се раздели на 3-4 лота, да се подготвят тръжните документи, да се обявят търговете и да се осигури финансиране, обясни депутатът. Правителството е направило сериозен анализ на договора с българо-португалския консорциум. В контракта имаше достатъчно много текстове, които защитават интереса на държавата, каза Йордан Мирчев. Такива били клаузите, че рискът е 100% за строителя и че са предвидени неустойки от 30 ди 80 хиляди евро на ден при неспазване на сроковете. /БГНЕС