Формула 1 се намира в един от периодите в историята си, белязан от доминацията на "Мерцедес" с шест поредни титли, но това не пречи спортът да отчита постоянен ръст на зрителската аудитория. Това показаха изнесените данни за сезон 2019.

През миналата година телевизионната аудитория на най-престижната автомобилна надпревара е отчела ръст девет процента до 1.922 милиарда зрители.

Това е най-високият показател, до който достига Формула 1 от 2012 г. насам. Освен това спортът продължава да отчита ръст за трета поредна година. От компанията собственик "Либърти медия" уточняват, че има спад с 3.9% на уникалните зрители, които са 471 милиона.

Петте най-големи пазара на Формула 1 са Бразилия, Германия, Италия, Обединеното кралство и Нидерландия. Всеки от тях отчита зрителска аудитория над 100 милиона.

Най-голям ръст е отбелязан в Полша – 569.7%, както и 239.6 процента в Близкия изток.

Официалните данни показват още, че 19 от всички 21 старта през сезона имат по-висока зрителска аудитория, сравнено със сезон 2018. Най-гледаното състезание е Гран при на Италия – 112 милиона зрители.

От Формула 1 отчитат голям ръст още на дигиталните платформи и социалните мрежи. Броят на последователи във "Фейсбук", "Туитър", "Инстаграм" и Youtube се е увеличил с 32.9% до 24.9 милиона.

Импресиите, които генерира Формула 1 в социалните мрежи, са 15.5 милиарда (ръст от 48.3%), а видеата са гледани 3.1 млрд. пъти (увеличение с над 60 процента).

Дневник