Пътният фонд става национална агенция “Пътна инфраструктура“
Фонд “Републиканска пъта инфраструктура“ става Национална агенция “Пътна инфраструктура“, обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов след днешното заседание на кабинета, предаде репортер на БГНЕС.
По думите му в Надзорния съвет на Агенцията няма да има министри и зам. министри. Той, обаче, каза, че не знае дали съветник на премиера Сергей Станишев ще е член на Надзорния съвет. Новата структура ще бъде подчинена на Правителството, като премиерът ще решава дали тя ще се управлява от някой от вицепремиерите. Засега няма такава уговорка, уточни Гагаузов. Според него, предложението за промени в закона ще бъде внесено в парламента следващата седмица. Правителствената пресслужба уточни, че Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” (ФРПИ) ще бъде преобразуван в Национална агенция „Пътна инфраструктура” към Министерския съвет, предвиждат утвърдените от правителството предложения за промени в Закона за пътищата. Измененията и допълненията в нормативната уредба са изготвени от междуведомствена експертна група, създадена със решение на правителството на 29 май т. г. С проектозакона ясно са дефинирани и разграничени правомощията на Министерския съвет и на министрите на транспорта и на регионалното развитие и благоустройството като органи, които определят и провеждат политиката в сектора, и на новата административна структура. Целта е създаването на условия за по-добро управление на дейностите, свързани със собствеността, ползването, стопанисването, изграждането, ремонта, поддържането на финансирането на пътната мрежа. В проекта е записано, че Министерският съвет определя държавната политика за планиране, изграждане, управление и поддържане на пътната инфраструктура. Посоченое още, че министърът на транспорта формира държавната политика, свързана с развитието на републиканските пътища, а министърът на регионалното развитие и благоустройството го подпомага в политиката за второкласните и третокласните републикански пътища. Национална агенция „Пътна инфраструктура” (НАПИ) ще има статут на юридическо лице, първостепенен разпоредител с бюджетни кредити. Запазват се специализираните звена на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура”, които ще бъдат специализирани звена в НАПИ- 27 пътни управления, Централна лаборатория по пътища и мостове и Управление „Пътни такси и разрешителни”. Новата агенция ще се ръководи от Надзорен съвет и изпълнителен директор. В съвета ще участват 5 души, които ще се одобряват и назначават от Министерския съвет по предложение на премиера и на министрите на транспорта, на регионалното развитие и благоустройството и на финансите. Негови членове могат да бъдат експерти с доказан професионален опит- инженери, икономисти и юристи. Мандатът им ще е 5 години. Надзорният съвет ще осигурява превантивен, текущ и последващ контрол върху дейността на агенцията и изпълнителния директор. Основните функции са свързани с контрол върху дейността на директора и всички лица, които заемат ръководна длъжност, контрол по разпределението и разходването на средствата, одобряване проекта на бюджет на агенцията и на обществените поръчки. Дейността на съвета ще се подпомага от одитираща дирекция, която ще бъде на пряко подчинение на Надзорния съвет. Изпълнителният директор на НАПИ и двамата негови заместници ще се назначават от министър-председателя. Изискванията, на които те трябва да отговарят, са: професионален опит най-малко 10 г. в областта на пътното строителство или в управлението на пътни и корпоративни структури. Изпълнителният директор и неговите заместници ще подават декларация за липса на изброените изисквания при постъпването си в длъжност, текущо на всеки 6 месеца, както и при промяна на декларираните обстоятелства. При възникване на обстоятелство, което е несъвместимо с изискванията за заемане на длъжността, изпълнителният директор или неговият заместник ще се освобождават със заповед на министър-председателя. С промените в закона се запазват, прецизират и доразвиват досегашните изпълнителски функции на ФРПИ като се преодоляват допусканите слабости, усъвършенства се координацията и взаимодействието с органите, които формират политиката в сектора, включително и чрез сключване на оперативни споразумения с управляващите органи на ОП „Транспорт” и ОП „Регионална политика” за изпълнение на проекти,финансирани от Кохезионния и Европейския фонд за регионално развитие. /БГНЕС
134
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар