Новият сезон във Формула 1 с драматични събития и двойна победа на "Ферари". Шарл Льоклер, който потегли от полпозишън, триумфира в Гран при на Бахрейн с безупречно каране. Пилотът от Монако показа отлична скорост, като удържа световния шампион Макс Верстапен в началото на надпреварата.

Съотборникът му Карлос Сайнц завърши втори, като изпревари Верстапен в края на дистанцията.

На подиума се качи и Люис Хамилтън въпреки трудна надпревара.

Стартът на сезона се оказа пълен провал за "Ред бул". В последните обиколки отпаднаха и двата болида на "биковете". Верстапен внезапно загуби скорост и се прибра в бокса, докато в последния тур Серхио Перес се завъртя.

Победата е първа за "Ферари" от септември 2019 г., когато Скудерията взе двоен успех в Сингапур. Льоклер взе своята трета победа във Формула 1 след две, които имаше именно през сезон 2019.

"Последните две години бяха много трудни за тима, но знаехме, че сега ще имаме шанс. Невероятна работа, получихме невероятен автомобил и няма как да искаме нещо по-добро", каза Льоклер след състезанието, в което записа и най-бърза обиколка.

Невероятно пето място на пистата "Сахир" записа Кевин Магнусен с "Хаас", който се завърна в шампионата на мястото на освободения Никита Мазепин. В топ 10 влязоха още Валтери Ботас с "Алфа Ромео", Естебан Окон с "Алпин", Юки Цунода ("Алфа Таури"), Фернандо Алонсо, както и дебютантът Гуаню Жоу с втория болид на "Алфа Ромео".

След първите спирания в бокса Верстапен остана зад Льоклер, но беше близо до него и успя да го изпревари на пистата. Световният шампион атакува успешно на спирането за първия завой, пилотът на "Ферари" остана в DRS-зоната му и на свой ред контраатакува в края на първи сектор.

Малко по-късно дойде нова атака на Верстапен, който обаче спря прекалено агресивно и блокира колелата си, което позволи на Льоклер да си върне позицията. Постепенно пилотът на "Ферари" отвори и разлика.


По-назад в колоната Люис Хамилтън имаше огромни трудности като заложи на най-твърдите гуми, с които нямаше темпо. Това принуди седемкратния световен шампион да се откаже бързо от тази стратегия.

Битката за победата в челото стана още по-интересна и след вторите боксове. Верстапен отново влезе с обиколка по-рано, но беше инструктиран да не натиска след смяната на гуми и това позволи на Льоклер да се върне на пистата пред него.

В края на състезанието от "Ред бул" решиха да минат на стратегия с три спирания, като Верстапен се върна с използвани меки гуми. Ходът му беше покрит от втория пилот на "Ферари" Сайнц, а нидерландецът остана втори на 26 секунди зад Льоклер.

Само 11 обиколки преди финала болидът на Пиер Гасли се запали и това доведе до кола за сигурност. Льоклер смени гумите си, но авансът му пред Верстапен беше елиминиран.


След рестарта Сайнц беше много бърз и притисна Верстапен, а световният шампион се оплака от проблеми в управлението. Три обиколки преди финала той съобщи и за намалена мощност точно, когато Сайнц го изпревари. Верстапен продължи да пропада в колоната и се прибра в бокса.

В края и Перес отпадна с втория "Ред бул", след като се завъртя, а това позволи на Хамилтън да се качи на подиума.

Следващият старт е след седмица, когато предстои Гран при на Саудитска Арабия.

Дневник