Планетата Меркурий изглежда като място, негостоприемно за живот. Температурата на повърхността варира от −180 до 430 °C. Въпреки това, нови изследвания показват, че има региони на най-малката планета на Слънчевата система, които може да имат подходящите условия за оцеляване на биологичния живот.

Учени от Института за планетарни науки (PSI) в Аризона казват, че са открили доказателства за солени ледници на повърхността на най-близката до Слънцето планета. Тези региони са подобни на изключително сурови и богати на сол среди на Земята, където животът все още намира начин да съществува.

"Специфични солни съединения на Земята създават обитаеми ниши дори в някои от най-суровите среди, където се срещат, като сухата пустиня Атакама в Чили", каза Алексис Родригес, учен от PSI и водещ автор на нова статия, публикувана в Planetary Science Journal , в изявление.

Сондата Messenger на НАСА разкри, че планетата съдържа летливи съединения - като натрий, калий, сяра и хлор - които учените преди смятаха, че са били отстранени преди много време поради близостта на Слънцето и липсата на атмосфера на планетата.

Изследователите фокусираха изследването си върху две области на планетата, ударен кратер, наречен Raditladi, и регион на северния полюс, наречен Borealis Chaos.

От изучаването на тези региони изследователите заключиха, че значително количество от тези летливи съединения се намират в подземни ледникови форми, които се разкриват, когато астероид удари повърхността на планетата.

Учените предполагат, че тези слоеве сол първоначално са се образували в миналото на планетата, когато вулканите са изпускали водни пари, съдържащи натрий, които са се кондензирали във временни водни басейни. След това Слънцето ще изпари водата, оставяйки след себе си натрий, който се натрупва на слоеве в продължение на милиарди години.

Тези слоеве могат да съдържат доказателства за живот, предполага екипът, подобно на суровите солни басейни на нашата планета, които могат да приютят микробен живот.

Учените са нетърпеливи сондата BepiColombo, съвместно европейско и японско начинание, да си проправи път към планетата през 2025 г. и да започне да събира данни.

Дир.бг