Възраждат проекта за воден канал от Русе до Варна през Разград и Шумен
Областният управител на Шумен Тодор Тодоров е включен в инициативен комитет заедно с колегите си от Русе, Разград, Варна и кметове на общини от тези области за възраждане на проекта за воден канал, свързващ Русе и Варна. Инициативният комитет се председателства от областния управител на Варна Христо Контров. На учредяването на комитета вчера е присъствал заместник-областният управител на Шумен Драгомир Драгнев. Целта е предизвикване на нова обществена дискусия относно необходимостта за възобновяването на старата идея за изграждане на плавателен канал с дължина 192 км, широчина 33 метра и дълбочина 4,8 м. Според инициаторите, парите за проекта трябва да дойдат от европейските фондове, а силата му е във възможността да се предостави най-евтиния и екологичен транспорт на територията на Северна България. Предвижда се Разград и Шумен да бъдат междинни пристанища по протежението на канала. Пред ШУМ.БГ областният управител на Шумен Тодор Тодоров уточни, че целта на комитета е да предизвика обществено обсъждане по темата и в случай, че идеята срещне одобрение, областите от Североизточна България да представят идеята си пред Народното събрание, Министерския съвет и Президентството.
ШУМ.БГ
199
5
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
12345
А какво става с 5 лентовата магистрала Ямбол-Силистра? - Идея на обл. у-л, иэкаэана при назначаването му!
Ivo
Такава инвестиция, която би струвала милиарди и със доста спорен икономически ефект никой никога няма да стартира :)
Другото е евтин популизъм и дрънкане на празни приказки.
Muncho
А, бе тия наред ли са?!
Това де не ти е да копаш канавката в родното си село! Да се поразходят до Букурещ и така или иначе ще минат над такава грандоманска измишльотина на покойния Чаушеску. Зер, напънала се мишката, та родила планина. И докато нашите умници се наумуват, наследниците на Чаушеску така хитро си оправиха пътната инфраструктура и насочиха товаропотока към Констанца, че сега Дунав мост буренясва, а румънското пристанище на Черно море обработва 5 повече товари от Варна и Бургас взети заедно. Нищо, че е със стотици километри на север.
Анонимен
хаха,простия народ да вярва!от каде вода бе другари да усвоявате пари по безумната ви идея!
Анатоли
Да, и ще пуснем г-н Костов и компания да плуват в канала