Компанията Eight Mile Style (EMS), която притежава правата на някои от най-популярните песни на рапъра Еминем, съди гиганта в областта на социалните медии Meta заради предполагаемо нарушение на авторските права, информира LA Times.
Искът, подаден във федералния съд в Мичиган, обвинява базираната в Менло Парк технологична компания, че съхранява, възпроизвежда и разпространява музиката на Еминем, без да е получила лиценз за това.
Компанията Eight Mile Style, която е базирана във Ферндейл, иска поне 110 млн. долара от Meta и съдебна заповед за прекратяване на няколко предполагаеми форми на нарушаване на авторските права.
LA Times припомня, че музиката е важна част от социалните медии. В платформите на Meta, като Facebook и Instagram особено хората добавят музика в снимки и видеоклипове, които споделят публично или с приятелите и семейството си.
В иска, изнесен за изданието, се посочва: "Продължилото години наред и все още продължаващо нарушение на композициите на "Осмата миля" от страна на Meta е поредният случай, в който компания за трилиони долари експлоатира творческите усилия на музикални изпълнители за парична изгода на своите ръководители и акционери без лиценз и без да се съобразява с правата на собствениците."
В контра изявление Meta пък заяви, че има глобални програми за лицензиране на музика в платформите си и хиляди партньори. "Meta преговаряше с компанията Eight Mile Style, но вместо да продължи тези дискусии, Eight Mile Style избра да заведе дело."
Eight Mile Style притежава и контролира 243 композиции, записани от Еминем, който е и музикален продуцент, създал популярни хитове като "Lose Yourself".
Смята се, че Meta е премахнала някои от тези песни, включително най-известната му "Lose Yourself", от своите музикални библиотеки, но други версии на песента, като инструментален кавър на пиано и караоке версия, все още остават в платформата.
В иска си EMS посочва още, че Meta не само позволява на потребителите, които качват тези песни, да нарушават авторските права, но и съзнателно ги съхранява и възпроизвежда в музикалните си библиотеки, така че потребителите да могат да използват музиката във видеоклипове и снимки.
Повече от 3 милиарда души ежедневно използват някое от приложенията на Meta, а компанията печели милиарди долари всяко тримесечие от реклама.
Това не е първият случай, в който Meta се сблъсква с правни проблеми във връзка с използването на музиката на Еминем. През 2013 г. Eight Mile Style съди Facebook, твърдейки, че социалната мрежа е използвала песента "Under the Influence" за реклама без тяхно съгласие.
Дир.бг
Коментари
Добави коментар