Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и Комисията за защита на потребителите (КЗП) подписаха тристранно споразумение за съвместен контрол върху цените на мобилните услуги по време на процеса на въвеждане на еврото в България.
С документа трите институции създават общ механизъм за по-широк и координиран надзор върху пазара, с цел по-добра защита на потребителите. След подписването на споразумението, Комисията за защита на конкуренцията ще стартира проверка на телекомуникационните услуги на едро, тъй като те оказват пряко влияние върху крайните цени за потребителите.
"Услугите, които предоставят мобилните оператори, ще бъдат качени цените им и ще могат да имат проследимост на портала за цените, което ще е с подкрепата на трите институции, много други институции и институционалния сайт, който ще ни осигури прозрачност, спокойствие и проследимост на цените на стоките и услугите от първа необходимост, за да можем да защитим хората", коментира председателят на КЗП Мария Филипова.
Споразумението позволява на трите регулатора да обединят правомощията си за по-ефективен контрол върху телекомуникационния сектор. Една от първите конкретни стъпки е публикуването на цените на мобилните оператори на специална онлайн платформа, която ще обединява цените на стоки и услуги.
При предстоящия анализ КЗК ще обърне особено внимание на пазара на едро, подчерта председателят на антимонополния регулатор Росен Карадимов. "Има ниши, в които е ключово важно да се влезе, конкурентноспособността на този пазар, промяната на собственост на този пазар, конкурентната среда, а евентуално и споразумение между играчите на тоя пазар", посочи той.
От своя страна председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Иван Димитров заяви, че КРС вече работи по подобна проверка, а избраният подход има значение не само за цените, но и за качеството на услугата за крайния потребител. "Ако не се реагира своевременно, се влияе недостатъчно коректно на цените на дребно, които всички усещаме", подчерта Димитров.
Със споразумението регулаторите демонстрират общ ангажимент за прозрачен, конкурентен и предвидим телекомуникационен пазар в контекста на предстоящото въвеждане на еврото у нас.
Дир.бг
Коментари
вкиснали джибри
преди 10 дена правоъгълните банички до дск бяха по 2 лв. онзи ден ми иска 2.20 лв.! нема никакво увеличение! нема, бе, нема!
Анонимен
А на трапецовидните каква им е цената?
Анонимен
След дъжд качулка. За 3 години цените скочиха тройно и изведнъж им прещрака малкият мозък да направят нещичко (за парлама, разбира се).
вкиснали джибри
на трапецовидните - половин ока домашна шльокавица и една зелка кисело зеле.
Анонимен
Колко много комисии имаме,а няма кой да защити правата на хората.Всеки си прави каквото си иска,и то безнаказано.
Анонимен
За каква защита става въпрос? От години всички мобилни оператори извиват ръцете на потребителите. А1 обявява едни цени в сайта си, но като отидеш в магазините им цените са съвсем други. Освен това те принуждават да им вземаш ненужните и застояли устройства и срещу това плащаш ежемесечна такса без да ги използваш. Така си стоят в кутиите. Това как се нарича??? Нима в тези комисии не го знаят?
Анонимен-допълнение
Да допълня - става въпрос за цени на услугите-телевизия, интернет и т.н. При сключване на договор (предоговориране) ти пробутват някакво устройство, напр. за мобилен интернет, при условие, че ползваш домашен интернет, а изобщо не си им клиент за мобилни услуги. Толкова съм им ядосан вече и се замислям дали да им бъда изобщо клиент.