Бюджетът на АПИ не е достатъчен, но се харчи целево. В момента е 2,5 милиарда и отива основно за ремонти и за нови магистрали, каза инженер Йордан Вълчев - председател на УС на Агенция пътна инфраструктура. На въпрос дали се краде в момента от парите за ремонти, той отвърна: "Не мога да преценя. Според мен не. Просто толкова можем да направим с толкова пари". Запитан когато самият той шофира и преминава през дупки кого ругае, шефът на АПИ не отговори.

"Искам да се извиня на жителите на района между Босна и Визица за забавения ремонт. Отговорността е обща - на АПИ и на изпълнителя, но имаше лоши условия и затова се забави ремонтът. Имаме уверение, че той ще завърши през септември. Имаме уверение на изпълнителя. Ако ли не - санкцията е 20% от цената на договора", заяви в "Денят започва" Вълчев.

"След смъртта на Сияна веднага взехме мерки във всички участъци, където има концентрации на ПТП-та. По отношение на исканата ми оставка аз се отнесох с разбиране към гражданите, че искат нещо да се промени. И затова взехме вътрешни мерки работата да се ускори. За мен беше по-лесно да напусна, но това след разговори с всички колеги щеше да забави цялата работа", каза още той, добавяйки, че е постъпил отговорно. 

Шефът на АПИ призна, че в момента пътят не е в отлично състояние, но до края на годината ще започне да се работи и по този участък. "С бащата на Сияна провеждаме разговори и сме в добри отношения", коментира Вълчев.

Падналите дървета по пътя са някаква случайност, каза още той. По думите му от пътната агенция не могат да следят за всяко дърво, но преди летния сезон се прави задължително оглед и се определят местата, където да се махнат храсти и дървета.

"Основен приоритет на АПИ през пролетта, лятото и есента да почиства пътищата от растителност. Всеки месец се прави задание, което фирмата го извършват. Имат един месец за извършване на тези дейности".

Ремонтите се правят, когато се избере момент, в който може да се започне и когато има проектна готовност. "Не можем да започнем ремонт през зимата, защото условията не позволяват това. Имаше проблеми на магистралата не заради ремонти, а заради катастрофи", заяви Вълчев.

В "Правешки хан" и "Топли дол" движението вече се извършва и в двете посоки. "Откакто се сложиха колчета на участъка на пътя между Русе и Бяла пътният травматизъм е намалял драстично", каза още шефът на АПИ.

В района на Кресна след слагането на светофара движението се извършва много по-леко и няма толкова задръствания, посочи той.

"По магистрала "Тракия" се кара много по-спокойно вследствие на очакването, че средната скорост ще влезе в сила. Допълнително в неделя спряхме тежкото движение, за да може хората да се приберат по-бързо от морето", добави Йордан Вълчев.

Толкамерите са на различни разстояния, каза той - от 5 до 15 километра в зависимост от възлите и отсечките. 

Дир.бг