До краят на годината започват ремонтите на Ришкия и Върбишкия
„Ресурсът на програмата за рехабилитацията на пътищата в областта за тази година позволява да подобрим постижението си от миналата година за инвестиции в инфрастурктурата от 22 милиона лева”, заяви пред журналисти днес областният управител Красимир Костов. Директорът на Областно пътно управление Димитър Ковачев обяви, че до 10 юли ще бъде завършен пътният възел на автомагистрала „Хемус”, а временното закърпване на пътя Шумен – Велики Преслав ще приключи на 16 юли. Областният управител Красимир Костов подчерта, че през тази година усилията за по-динамично проектиране са дали резултат и възможност за по-настоятелни искания на Област Шумен за инвестиране в пътната инфраструктура към Министерството на регионалното развитие и благоустройството и различните програми финансирани от Европейската и Световната банки. До краят на годината, след избор на изпълнител на проектите, може да започне изпълнението на цялостна рехабилитация на двата прохода - Върбишкия и Ришкия. Вече приключва проектирането на ремонта на пътя Шумен-Карнобат, като за територията на „Областно пътно управление” – Шумен ще се преасфалтират 43 километра. Парите са подсигурени от Европейската банка, а срокът за изпълнение на проекта е 18 месеца. Подобно е положението и с пътя Шумен-Велики Преслав - Иваново до границата на Област Бургас. Тук обаче финансирането идва по програма на Световната банка. От областната администрация подчертаха, че подобна рехабилитация на пътищата в проходите не е извършвана от 20 години. До края на тази година се очаква започването на цялостната рехабилитация и на пътя Силистра-Шумен. В Шуменско по този проект цялостно ще бъдат ремонтирани 55 километра. Според специалистите от „Областно пътно управление” – Шумен, проблем по отношение на бързото износване на вече отремонтирани пътища са и движещите се камиони с натовраването на осите по-голямо от допустимото за второкласни и третокласни пътища. ОПУ е сезирало областният управител с докладна записка, подчертаваща необходимостта от завишаването на контрола. Костов обясни, че на територията на Шумен има само една контролна лента, която може да измерва на място натоварването на осите на камионите, но обслужването й се извършва от акредитирана лаборатория срещу заплащане. Областният управител е разговарял с ръководството на „Държаваната автомобилна инспекция” за възможността на структурата й в Шумен да бъде предоставена подобна мобилна везна. Конфликтните зони с претоварени камиони са около „Кариера Драгоево” и Минно - обогатителен комплекс „Каолиново”. Проблеми създават и самите машини на пътно-строителните предприятия. „Областно пътно управление”-Шумен разполага с 1 385 000 лева за ремонт и поддръжка на пътната мрежа в Шуменско. Ежемесечно по 50 000 лева се отпускат и за поддръжка на участъка на автомагистрала „Хемус”.
ШУМ.БГ
127
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар