Биреният пазар в България през тази година се срина с 12% спрямо нивата от 2008-ма. Ако се разгледат само последните 3 месеца, то спадът в различните региони варира между 20 и 40%. Това каза на пресконференция днес изпълнителният директор на „Карлсберг България“ и член на управителния съвет на Съюза на пивоварите Александър Грънчаров. „Към причините за спада - обедняването на населението, безработицата, лошият туристически сезон, можем да прибавим и епидемията от грип, заради която хората започнаха да се събират по-малко“, каза Грънчаров. Според него негативната тенденция ще се запази и през следващата година, когато се очаква намаление на консумацията на бира с 3-5% спрямо т.г. „Като обем пазарът се върна с 5 години назад и ще са нужни поне 3-4 години, за да се възстановят на нивата от 2008-ма“, каза Александър Грънчаров. Въпреки кризата компанията „Карлсберг България“ засега не предвижда съкращаване на персонала, но е преразгледала всичките си разходи. „Последното, на което ще посегнем, това са хората. Нямаме такива планове, но не изключвам нищо“, каза Грънчаров. На пресконференцията бяха обявени и последните изследвания на международната маркетингова агенция MEMBR, според които през октомври Шуменско е на първо място в страната с 17,8% пазарен дял. В Шуменска област марката е с нерекъснат ръст през тази година и държи 1/4 от пазара. „През 2009-та вложихме близо 12 млн. лв. за модернизация на завода в Шумен, основно в реконструкция на цех „Варилно отделение“ и още 10 млн.лв в завода в Благоевград“, каза производственият директор на „Карлсберг България“ Николай Добрев. В процес на изграждане е модерен логистичен център в района на 7-ми километър край града. ШУМ.БГ