„Сключване на Договор за наем между „Мадара“ АД и Общината за Дневния център за деца и възрастни с увреждания, както и за Домашния социален патронаж е най-разумното решение. Вариантът за наем бе първото нещо, което поискахме и кметът го прие.“ Това каза днес изпълнителният директор на „Мадара“ АД Емил Масларски, който заедно с юрисконсулта на дружеството Паулина Аврамова присъстваха на заседание на правната комисия по тяхна покана. Масларски уточни още, че „търсенето в последствие и на други нови и нови варианти бе предизвикано от допълнителните разговори с кметската управа“. Припомняме, че в последното писмо на фирмата от вчера те предложиха наемна цена от 10 500 лв. без включен ДДС, като паднаха с близо 5000 лв. от предложения първи вариант за наем. „Наемът, който сме предложили е на база определените базисни наемни цени със заповед на кмета, гласувани от общинския съвет. Дори сме слезли още по-надолу в цената“, допълни Масларски. Той припомни, че Общината още не е изплатила дължимите към фирмата общо 61 хил.лв., присъдени от съда. „Ние и лихви не търсим за сумите, които са начислени, нито сме смятали и наемите за последните 5 години насам“, каза още той. „Предложението ни е категорично и затова сме тук да го изразим преди заседанието на правната комисия. Направихме достатъчно стъпки. Сега искаме точен срок, конкретни параметри, чисти отношения, защото досега каквото е обещано от кмета потвърждение няма, обещаното и от зам.-кмета, че ще ни се изплати сумата при актуализация на бюджета – също няма потвърждение“, уточни Масларски. На заседанието общинска администрация внесе докладна с вариантите за решаване на казуса. По думите на Митко Киров от посетените през седмицата 7-8 общински обекта като приемлив за пребазиране е бившето училище „Гео Милев“. „Идеята ни е, там да се настани Дневният център, социалният патронаж и в последствие след 1-2 г. и дневен център „Калинка“ като сградата се обособи в Център за социални услуги“, каза Киров. Той уточни, че са необходими към 300-350 хил.лв. за довършване на партерния етаж и настаняване на Дневния център, а социалния патронаж временно да се премести в СОУ „Трайко Симеонов“, докато поетапно се довършат етажите на сградата на бившето училище. Киров направи уговорка, че парите могат да се осигурят след актуализация на бюджета след 2 месеца, а дотогава да текат процедури и уточни, че до Нова година първият етаж ще бъде готов, като през това време децата да останат в Дневния център и общината се споразумее с „Мадара“ АД за година наем. Като втори вариант общината посочва ЦДГ „Синчец“ на Шуменското плато, за което са необходими 50 хил. лв. за асансьор и 15 хил. лв. за микробус необходим на Дневния център. Общинска администрация и членовете на правната комисия дискутираха отново и варианта до решаване на проблема да се плаща наем на „Мадара“ АД, но бяха категорични, че той е много висок. От днешното заседание стана ясно, че с Докладната ще бъде запознато ръководството на дружеството, но големият въпрос за размера на наема остана висящ и ще се търси отговор до предстоящата на 29 април сесия на Общинския съвет. ШУМ.БГ