Предложеният от тройната коалиция плосък данък ще намали доходите на всички, които получават месечно възнаграждение до 500 лева и ще увеличи доходите на хората с по-високи заплати. Това заяви лидерът на КТ “Подкрепа” д-р Константин Тренчев и уточни, че плоският данък е въведен в някои държави от бившия соцлагер, но не се прилага в развитите държави от Западна Европа и САЩ, предаде БГНЕС. Според Тренчев решението е взето без точен анализ и то е в нарушение на Пакта за социална стабилност, подписан от правителството и синдикатите. Според КТ “Подкрепа” плоският данък, предлаган от правителството, е всъщност пропорционален данък с единна ставка. Разчетите на синдиката сочат, че хората с най-ниски доходи от 200 лева брутна месечна заплата ще взимат от 1 януари при плосък данък от 10% 155.16 лева, а не както досега 175.15 лева. Хората с брутна заплата 400 лева ще взимат 310 лева, а не както досега 318 лева. При високите заплати съотношението се променя по следния начин: ако брутната месечна заплата е 1000 лева, от 1 януари нетната заплата ще стане 775 лева, а не както досега – 722 лева. Ако брутната заплата е 1800 лева, от 1 януари нетната заплата ще е 1390 лева при досегашни 1292. Нова вълна от протести заради ниските доходи очаква България, предупреди за пореден път Константин Тренчев. Той бе категоричен, че в България има напрежение в много сектори и призова правителството да преразгледа решението си за 10% плосък данък. На пресконфернцията стана ясно, че столичният градски транспорт остава в стачна готовност. Транспортните синдикати към КТ “Подкрепа” и КНСБ се обявяват против решението на СОС за отдаване на концесия на 52 линии на градския транспорт. В открито писмо до гражданите на столицата синдикатите посочват, че концесията е начин да се гарантира, че солидни общински средства ще отидат кък определени личности и всички сривове в транспортната система ще са за сметка на основния превозват – Столична компания за градски транспорт. В откритото писмо се отбелязва, че и досега 16-те линии, отдадени на концесия, ползват сервизната база на столичния градски транспорт, ползват и ресурса му за покриване на линии. По отдадените на концесия линии пътуват не нови, а стари автобуси. В писмото се посочва, че някои прибира общински пари и то с надбавките, а на практика виси на шията на основния превозвач. Д-р Тренчев посочи, че ще бъдат сезирани международните синдикални централи и за предложената поправка на Закона за колективните трудови спорове, според която при действащ колективен трудов договор да не се разрешават стачки. Тези поправки ние наричаме “Ролман”-Капон и “Шишеджам”-Елеонора Николова, каза Тренчев.