Не е истина това, че обща цел е БДЖ да се доведе до фалит и да се продаде после евтино. Технически дружеството е във фалит от гледна точка на финансовото му състояние. Това каза пред Нова телевизия министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Трябва да спре да се спекулира с темата, че искаме да ликвидираме БДЖ и да го продадем за жълти стотинки, това не е истина, повтори Московски. На среща със синдикатите днес в 11 ч. има голяма доза шанс да се договорят, но няма да отстъпим от мерките, които смятаме, че ще извадят дружеството от състоянието, в което е. Категорично отпада вариантът с допълнителните 40 млн. от подписаното споразумение със синдикатите от бившия транспортен министър Александър Цветков. Това не е изпълнимо и няма да стане, категоричен е Московски. Той допълни, че има чисто технически елементи, по които трябва да се уточнят нещата. "Държавата няма да налива пари в БДЖ, без да види реални реформи", подчерта транспортният министър. На въпрос, ако днес не се разберат със синдикатите, утре ще има ли БДЖ, Московски отговори, че това е доста абстрактно. Влаковете все пак вървят, защото има държавна субсидия. Моментът, в който всички влакове в страната ще спрат, е моментът, в който кредиторите влязат в процедура на изискуемост на техните кредити и тогава идват и запорират активите, обясни Ивайло Московски. За бонусите в БДЖ, транспортният министър каза, че това зависи от това как служителите си изпълняват задълженията. "Тези, които работят по-качествено и съвестно ще получават повече. Идеята е създаване на фонд, съставен от вътрешно преразпределение на тези допълнителни социални ангажименти, които си имат към синдикатите, тоест да не се дават парите пропорционално на всички, а да се вдават спрямо заслугите на хората. Затова се предвижда от средата на следващата година да влезе такава бонусна система, изработена от БДЖ и от синдикатите", заяви Московски. /БГНЕС