Добрите родители са по-важни от добрите учители за академичен успех, установиха американски учени.
Родителите, които помагат с домашните, посещават училищни събития и четат приказки преди лягане, дават на детето си по-добър шанс за успех от тези, които разчитат само на учителите за постигането на добри резултати.
Изследването, в което участвали над 10 000 ученици, установило, че децата с голямо участие на семейството в не толкова добро училище се справят по-добре от тези в елитни училища, които обаче не се радват на внимание от страна на родителите си.
"Макар и училището, и семейството да са от значение, ролята на семейството е по-силна, когато става дума за академичен успех", заяви ръководителят на изследването д-р Тоби Парсън от Държавния университет в Северна Каролина.
"Лесно е да се смята, че учителите определят доколко успешни са децата ни в училище, академично и социално. Не трябва да подценяваме приноса на родителите, ако те са най-големите поддръжници на децата си и ги окуражават у дома", отбелязва Катрин Хил, директорка на британската благотворителна фондация "Грижа за семейството". /БГНЕС
Коментари
xxl
ооо, тази статия и резултатите от това изследване веднага ще се опровергаят от Бг-резултатите за брой студенти в наши университети.БГ-академичност това е хибридно понятие и иска задълбочено изследване, за да му се даде определение.
А, иначе, да така е , само че у нас семейството отдавна е абдикирало от задълженията си и е прехвърлило и възпитание и образование на учителите-с кое по-напред да се справят горките???!!!