Над 136 млн. лв. се инвестират с помощта на Оперативна програма "Транспорт" за строежа на метрото от бул. Цариградско шосе до летище София. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на старта на проекта, предаде репортер на БГНЕС.

"Проектът ще допринесе за развитието на летище София, като спомогне за превръщането му в интермодален център", каза министър Московски. "Сигурен съм, че всичко, което правим, в средносрочен план, ще превърне аерогара София в по-атрактивно и конкурентоспособно европейско летище", допълни Ивайло Московски. По думите му в началото на 2015 г. трябва да бъде завършена отсечката, която стартира днес и тази, която ще свързва ж.к. Младост 1 с Бизнес парка в ж.к. Младост 4.

"През последните 3 години успяхме да построим цялото трасе от кв. Обеля до кв. Лозенец, разширихме първия метродиаметър и закупихме 18 нови метровлака. Това е и причината да получим подкрепа от Европейската комисия за строителството на тези отсечки", каза Ивайло Московски. По думите му столичното метро е сред примерите, които дава Брюксел за успешно изпълнен европейски проект.

Неотдавна беше времето, когато кръстихме тунелопробивната машина София и влязохме заедно с нея в първия тунел, на който тя работеше. Сега над 300 хиляди софиянци дневно ползват този екологичен транспорт, заяви при откриването Йорданка Фандъкова. С изграждането на тази 5-километрова отсечка, с нови 4 метростанции, заедно с отсечката към Бизнес парка, която ще стартира през март догодина, още над 90 хиляди души ще ползват метро, допълни кметът на София.

Проектът за разширение на метрото в София се съфинансира със средства от Оперативна програма "Транспорт". Отсечката от бул. Цариградско шосе до летище София е с обща дължина 5 км и обхваща 4 нови метростанции. Разделена е на три позиции, като общата сума на договорите с изпълнителите е на стойност 136 075 630 лв.

На церемонията присъстваха министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев, изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев и др. /БГНЕС