Ужасна е наистина катастрофата на "Цариградско шосе", която се случи. През последните дни сме свидетели на няколко много тежки автопроизшествия, които са резултат от изключително агресивното поведение на шофьорите на пътя.
Това каза пред БНР министърът на транспорта Данаил Папазов. Специално за водачите на таксита обмисляме допълнителни мерки, които ще се включат в няколко пакета първият е за психологическата подготовка на всеки водач. Ще се промени методиката още от следващата седмица, подчерта Папазов. Шофьор, употребил алкохол и ако е хванат, никога да не работи като шофьор на такси, към това се стремим, добави министърът. Той е категоричен, че глобите, специално за неспазване на почивките за таксиметровите шофьори и за алкохола, ще бъде предложено да станат двойни. Папазов се надява, че методиката, разработена за психологическите тестове, ще стане готова още през следващата седмица.
За БДЖ транспортният министър каза, че там работят над 10 000 души, които си получават заплатите. "Повечето от тях са много съзнателни служители и не са виновни за кризата, в която се намират железниците. За съжаление наливането на държавни средства в БДЖ през последните години не доведе до нищо добро. Трябват структурни промени", убеден е Папазов. Той допълни, че около 172 млн. лева са просрочията към кредиторите, а към 1 юли общите задължения са към 709 млн. лева. "Опитваме се да спазваме диспропорцията към всички, за да не ощетим никого. В петък имахме важна среща с кредиторите. Поставихме остро всички въпроси. Става въпрос за преструктуриране, за държавна гаранция, че БДЖ действително ще си изплати дълговете. Те искат някаква гаранция, която да стабилизира БДЖ в бъдеще, за да могат те да бъдат спокойни, както и техните акционери. Важен е и дългът към НКЖИ, тъй като това са публични вземания. Те са 108 млн. лева към днешна дата. Затова там съществува реална възможност с размяна на собственост да се оправи този дълг. Проблемът е, че за всяка наша стъпка трябва да има разрешение от кредиторите. Много тежки са преговорите", подчерта Папазов.
За БДЖ-"Товарни превози", министърът заяви, че без сами да направят своята логистика и предложения към клиентите, без да им предложат по-атрактивни условия и да бъдат по-гъвкави в цените, няма да може никой да им помогне.
За утрешното откриване на АМ "Тракия", Папазов каза, че независимо какво се е случвало през тези 40 години, през които е строена магистралата, "сега е факт, че имаме първата магистрала в цялост". /БГНЕС /
Коментари
Добави коментар