Японският технологичен гигант Сони съобщи, че е регистрирал загуба от 160 милиона долара в шестте месеца до септември и намали прогнозата си за печалбите за цялата година с 40%.

Производителят на телевизорите Бравиа и конзолите Плейстейшън обяви загуба от 15,8 милиарда йени (160 милиона долара) до септември спрямо загуба от 40,1 милиарда йени в същия период на предишната година.

За фискалната година до март компанията намали прогнозите си за печалба до 30 милиарда йени спрямо 50 милиарда, прогнозирани преди това заради трудните времена за бизнеса с електроника на фона на слабото търсене на дигитални камери, персонални компютри и телевизори.

Сони съобщи още, че бизнесът й в киното също е постигнал по-слаби от очакваните резултати. Но компанията обяви повишаване на оперативните печалби с 40% до 51,1 милиарда йени при продажби за 3,49 трилиона йени или увеличение с 11,8% на годишна основа. Компанията обаче не успяла да компенсира негативните последици от еднократното увеличаване на корпоративния данък.

В същото време конкурента на Сони Панасоник обяви печалба за шестте месеца до септември и увеличи двойно прогнозите си за печалбите за цялата година благодарение на слабата йена и на намаляването на разходите. Панасоник е постигнал чиста печалба от 169,3 милиарда йени (1,72 милиарда долара) в този период спрямо загуба от 685,2 милиарда йени година по-рано.

Компанията, която се възстановява от загуби в размер на 15 милиарда долара в последните две фискални години, повиши прогнозите си за годината до март 2014 и очаква чиста печалба от 100 милиарда йени спрямо прогнозираните преди това 50 милиарда йени. Тя предвижда също годишни продажби за 7,4 трилиона йени спрямо 7,2 трилиона йени, прогнозирани по-рано. Очаква се оперативната печалба да достигне 270 милиарда йени спрямо предвижданите по-рано 250 милиарда йени.

АФП