"В документите, които притежава Комисията, а те са над 15 километра, в тях няма следа за принадлежност на Борисов към ДС. Той е проверяван няколко пъти”, заяви в ефира на Нова телевизия Екатерина Бончева от Комисията по досиетата.
Тя коментира обвиненията, които отправи Николай Бареков към лидера на ГЕРБ Бойко Борисов.
В предаването „Събуди се” Бареков заяви, че разполага с оригинални документи, които доказват, че Борисов е проект на ДС, готвен за определени постове в продължение на 30 години.
Екатерина Бонева обаче отхвърли в Комисията по досиетата да има такива документи.
"Големият проблем е има ли документи извън архива и откъде Бареков има тези документи, след като твърди, че са оригинални. Само един източник може да му ги даде – офицерите от бившите служби”, заяви Екатерина Николова.
Оказва се, че ако лидерът на „България без цензура” има оригинални документи за принадлежността на някой към Държавна сигурност, то той е трябвало да ги предаде в Комисията по досиетата в 14-дневен срок, иначе подлежи на наказателна отговорност.
"Прави се опит за спекулация с този тип документи. Това е изключително опасно нещо”, коментира Екатерина Бончева.
Що се отнася до досието на Красимир Каракачанов, Бончева заяви, че тези документи са известни още през май 2006 година. Комисията по досиетата ги е получила от МВР.
"Всички документи за всички хора са достъпни в Комисията и се пазят под много строг контрол”, заяви Бончева.
Novanews.bg
Коментари
нострадамус
Началника забавя ,но не забравя...
„На 10 януари 1984 г. край София се разбива самолет на авиокомпания “Балкан” с 50 души на борда. Катастрофата е считана за една от най-скандалните в историята на българската гражданска авиация. Самолетът Ту-134 лети от летище “Шьонефелд” в Берлин с 45 пътници и 5 души екипаж.
Командир на полета е Кирил Велинов, а в последния момент се качва и проверител от Държавната въздухоплавателна инспекция (ДВИ). Той нарежда на втория пилот да напусне и заема мястото му. Над София самолетът попада в буря, но въпреки това му е наредено да кацне.
В 19.30 ч. в пилотската кабина е проведен следният разговор: “Командире, заповядвам ви да изпълните сляпо кацане, само по уреди”, нарежда чиновникът от ДВИ. “При тази буря, дъжд и гръмотевици?”, шокиран е командирът. “Спусни пердетата и изпълнявай!” – “Вие луд ли сте, другарю проверяващ – ще се пребием всички!” Проверителят е непреклонен. Командирът е принуден да започне сляпо кацане.
Диалогът е записан дословно в черната кутия на самолета. Експериментът завършва трагично. В 19.35 ч. едно от крилата докосва високоволтов проводник над село Кривина. Самолетът се възпламенява и се разбива в краварника на местното ТКЗС.
Всички 50 души загиват. Остават обаче много въпросителни.
Пожарникарите, пристигнали на мястото на трагедията, получили заповед да гасят пожара с креда, а не с пяна. При аутопсията в белите дробове на много от пътниците са открити следи от нея, което означава, че те са били още живи след катастрофата, т.е. вместо да бъдат спасени, са били доубити от пожарникарите.
Вината за трагедията е хвърлена върху загиналите, а в “Балкан” започва чистка – само за един ден са уволнени 850 души.”
Гасил ли са пламналия самолет тогава Кирил Войнов и Бойко Борисов?
За чистка в БГА архивите пишат, но чистка в „Пожарната” очевидно е нямало, въпреки, че още живите пътници, според описанията на източниците, са били „доубити” от действията на пожарникарите.
Кирил Войнов е бивш шеф на Националната протипожарна служба. Уволнен е от Румен Петков, заради това, че провежда среща в Японския хотел с председателят на фондация „Ханс Зайдел” заедно с Бойко Борисов и Цветан Цветанов. „Не знаех, че те са били тук по покана на ГЕРБ, аз съм деполитизиран човек.”, казва Войнов в интервю след уволнението му. Същата фондация бе спрягана и като източник на хонорари за консултански услуги, когато проверяваха Цветан Цветанов за шестте му апартамента.
В 19.35 ч. едно от крилата докосва високоволтов проводник над село Кривина. Самолетът се възпламенява и се разбива в краварника на местното ТКЗС. Всички 50 души загиват. Пожарникарите, пристигнали на мястото на трагедията, получили заповед да гасят пожара с креда, а не с пяна. При аутопсията в белите дробове на много от пътниците са открити следи от нея, което означава, че те са били още живи след катастрофата, т.е. вместо да бъдат спасени, са били доубити от пожарникарите.
Какво четем в Уикипедия:
„През 1982 година Бойко Борисов постъпва на работа в Софийското градско управление на МВР като командир на взвод, а по-късно е командир на рота. Впоследствие е преназначен в ЦУПО (Централно управление на противопожарната охрана).