Една от най-популярните мобилни игри не е била дело на дълго разработван проект, а идея породила се от първоаприлска шега. Pokemon Go се превърна в голям хит също толкова бързо, колкото е и създадена, съобщава сп. Forbes в репортаж за компанията Niantic, която е разработчик на играта.

Niantic се заражда в Google, като създава играта Ingress. През годините обаче Google губи интерес към компанията и когато идва преструктурирането в Alphabet, бъдещето й е несигурно. Все пaк Google дава възможност на нейния създател Джон Ханке да потърси външни инвеститори и да отдели Niantic. В замяна Google запазва малко под 30% дял в Niantic.

Така амбициите на компанията започват да растат. Макар добавената реалност да не е голям хит сред потребителите, Ханке и екипът му са уверени, че технологията има голямо бъдеще и се нуждае единствено от правилния бранд.

През 2014 г. инженерът на Google Татсуо Номура иска за първи април да направи Google Maps арена за търсене на покемони. Чрез приятел си урежда среща с Pokemon Co. - компанията, която държи правата на Pokemon и в нея има дял и Nintendo. За късмет тя е и в същата офис сграда като японската централа на Google.

Компанията харесва идеята и бързо се съгласява. Така на първи април потребителите на Google Maps действително виждат покемони на картата и могат да ги колекционират.

Това привлича вниманието на Ханке, който чрез Номура си урежда среща с Pokemon Co. още през май 2014 г. Оказва се, че изпълнителният директор на компанията Цунеказу Ишираха всъщност е голям почитател на Ingress. Той много харесва идеята Ingress да се видоизмени за покемони и получава съгласието и от Nintendo. Разработката започва още през лятото на 2014 г.

През това време Ханке успява да осигури финансиране на компанията от около 175 млн. долара през Google, Nintendo, Pokemon Co. и ангел инвеститори, защото големите фондове се отказват. Оказва се, че през цялото време Ханке не е споменал нито веднъж за разработката на Pokemon Go, а е представял само Ingress като проект на Niantic, което е отказало инвеститорите. Това обаче е достатъчно и на 6 юли т.г. Pokemon Go дебютира, като вече се предлага в 37 държави по света с планове за още по-голяма експанзия.

Dnevnik.bg