Агенция PR Marketing проведе изследване относно продажбата на футболни фланелки в Европа за периода от 2011 до 2016 година.

Резултати от него показват, че за последното половин десетилетие лидер на пазара по този показател е "Манчестър юнайтед", който продава средно по 1,75 милиона тениски годишно.

Челната тройка е допълнена от испанските грандове "Реал" (Мадрид) с 1,65 млн. и "Барселона" с 1,278 млн. Единственията друг отбор, който минава границата от 1 млн. е "Байерн " (Мюнхен) с 1,2 млн.

В топ 20 на класацията очаквано английската Висша лига е на първо място с шест представителя, следвана от Примера дивисион, Бундеслигата, Серия А и френската Лига 1 с по три, Последните два отбора в списъка изненадващо са турските грандове "Галатасарай" и "Фенербахче", които заемат съответно 11-а и 12-а позиция.

Половината от отборите в топ 20 са обличани от германския концерн "Адидас". Големият конкурент на компанията - "Найки", пък отговаря за екипироваката на шест от тимовете. "Пума" има двама представители в класацията, а американските New Balance и Under Armour обличат по един тим.

Дневник