Според учените решението е по-добро обучение. Това включва както обръщане на внимание на тези подробности от учителите, така и от родителите. Учениците трябва да бъдат научени на критично мислене и да се стремят да проверят представената им информация, коментират авторите на проучването.Дискусията за коректността на новините в интернет продължава с пълна сила. Проучване на университета в Станфорд показва, че голяма част от учениците практически не могат да разпознаят фалшивите публикации и приемат почти всичко в интернет за вярно, съобщава в. The Wall Street Journal.

Проучването е направено сред 7804 ученици и студенти. Цели 82% от учениците в средно училище не правят разлика между нормална публикация в сайт и такава, която е маркирана като платено съдържание.

Повече от две трети от учениците не виждат причина да не се доверят на публикация на банков служител, която им казва, че се нуждаят от помощ за планирането на финансите си. Според авторите на проучването чрез подобни подвеждащи тези или дори анализи, може да се влияе на мнението на младите.

Проучването показва още, че 40% от учениците не поставят на съмнение връзката между текста на дадена новина и снимката към нея дори и когато не пише кой е нейният източник. Дори публикация в Twitter, която има голяма снимка, често се приема за истина от учениците без значение дали текстът, фактите или посланието към нея са коректни.

Вести.бг