В руското патентно ведомство „Роспатент“ са постъпили няколко заявки за регистрация на търговска марка „Русиано“, съобщи РИА Новости.

Думата „русиано“ прозвуча за първи път на заседание на Евразийския междуправителствен съвет. Руският премиер Дмитрий Медведев похвали беларуския си колега за „изключително конструктивното поведение“, а в отговор премиерът Андрей Кобяков каза, че за това му помага източното кафе.

    "Хората казват: Дайте ми едно „Американо“. Това изобщо не е политически коректно“, каза тогава Медведев.

Руският премиер откри ново име за напитката и на шега предложи тя да се прекръсти от „Американо“ на „Русиано“.

Първата реакция дойде от американската верига „Бъргър кинг“, която включи в руското си меню „Русиано“. Руски фирми също последваха примера, а в „Роспатент“ вече са постъпили три заявки за регистрация на новия бранд.

Документи са подадени от телевизионния канал "Fashion TV Network" и "Айпекс груп", които са регистрирани в Москва, както и от "Трц Сервис" от Екатеринбург.

Сред заявените марки са „Русиано“, "Rusiano", "Руссиано" и "Russiano", "Руссианская" и "Russianskaya", а така също и "Капуттино" и "Caputtino".

Въпреки това, 29-годишният юрист от Санкт Петербург Виктор Пастернак е подал заявка за регистрация на „Русиано“ като индивидуален предприемач. Той твърди, че той има лични планове за използване на марката, което не изключва и отварянето на кафенета заедно със заинтересувани партньори.

В интервю пред Russia Today Пастернак разказва, че няколко негови клиенти имат планове за търговска употреба на „Русиано“. Сред тях били Heineken и Carl's Junior.

Още през 2014 година няколко кафенета в Крим промениха името на кафето „Американо“ в „Россияно“ и „Крымский“.

Клуб Z