Гигантът в електронната търговия "Амазон" (Amazon) от днес пусна услугата си за платено видеосъдържание Prime Video в почти цял свят. С новата услуга компанията влиза в директен сблъсък с пионера "Нетфликс" (Netflix).

Досега Prime Video се предлагаше само в САЩ, Великобритания, Германия, Австрия и Япония, а вече услугата е достъпна в над 200 държави, включително и България. Услугата не е достъпна в Китай.

Prime Video позволява да се гледат пълнометражни филми, сериали и дори някои телевизионни предавания, след като се плати месечен абонамент. Съдържанието е достъпно онлайн през специално мобилно приложение или след сваляне. Компанията дава възможност за използване с една регистрация на до три устройства - онлайн на компютри, таблети и смартфоните под Android и iOS и определени модели смарт телевизори на Samsung и LG.

Сайтът и мобилното приложение на Prime Video са достъпни на английски, като "Амазон" обещава възможности за други езици скоро. За много от филмите и предаванията има възможност за избор на субтитри на различни езици, сред които английски, френски, италиански, португалски, немски и японски.

За 19 държави, сред които Канада, Франция и Индия, услугата е в пакет с абонамента за "Прайм" (Prime). В останалите региони абонаментът за Prime Video е 2.99 евро на месец или долара промоционално за първите шест месеца, след което цената става 5.99 евро/долара месечно. Агенция "Ройтерс" посочва, че "Амазон" пуска новата си услуга почти година след старта на "Нетфликс", абонаментът за който започва от 8.99 долара.

Дневник