57.5% от домакинствата в област Шумен имат достъп до интернет в домовете си. За периода 2010-2016 г. достъпът до интернет на домакинствата от областта се увеличава с над 30.0 процентни пункта.

Това сочат данни на местната статистика, обхванала в изследване 92 обикновени домакинства и 213 лица на възраст между 16 и 74 навършени години, от единадесет населени места – 4 града и 7 села.

През 2016 г. с най-висок относителен дял на домакинствата с достъп до интернет е област Варна (73.8%), а с най-нисък – София-област (47.5%). По този показател област Шумен заема седемнадесето място сред 28-те области.

60.0% от населението на възраст между 16 и 74 навършени години използва интернет всеки ден или поне веднъж седмично, което отрежда на областта осмо място сред 28-те области.

Според изследването, жените в Шуменско са по-активни и по-често се възползват от удобствата на глобалната мрежа в сравнение с мъжете – съответно 60.3 и 59.7%. Значителни са различията при редовно използващите интернет по образование, като е регистрирана правопропорционална зависимост между образователното равнище и честотата на използване на глобалната мрежа. Докато 93.6% от лицата с висше образование и 64.4% от лицата със средно образование в областта са регулярни потребители, то едва 29.6% от лицата с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които интернет предоставя.

Едва 4.6% от лицата в област Шумен използват интернет за взаимодействие с органите на държавната администрация (получаване на информация от уебсайт на публична институция; изтегляне и/или подаване онлайн на официални документи или формуляри). Този дял е най-висок в област Перник (32.7%), а най-нисък в област Разград (1.8%).

През 2016 г. в Североизточния район (областите Варна, Добрич, Търговище и Шумен), относителният дял на лицата на възраст между 16 и 74 навършени години, които са купували или поръчвали стоки или услуги по интернет, през последните дванадесет месеца, достига 16.5% (16.6% за страната).Най-активни в онлайн пазаруването са младите хора, а най-често се купуват дрехи и спортни стоки.

ШУМ.БГ