В денонощната операция на руското министерство на отбраната по издирване останки на катастрофиралия в неделя самолет Ту-154 и телата на 92 пътници продължава денонощно с участието на близо 3500 души.

Черно море в района на Сочи е осеяно от няколко вериги от морски съдове - общо 39, които претърсват и дъното. Най-близката зона е на 1.5 км от брега, а най-далечната - на около 8. Започна издирване и по крайбрежието на разположената на юг Абхазия - територията, отцепила се от Грузия и призната от Русия и няколко страни за независима държава.

В операцията се включиха 135 водолази и две малки подводници на Руското географско дружество.

Близо 30 часа след трагедията обаче са открити само 11 тела и 154 отломки. Властите обясняват това със силните течения и сложния релеф на морското дъно.

Източници от органите на реда казват за руски медии, че водещи версии са техническа неизправност и грешка на екипажа, които трябва да са били толкова сериозни, че никой не е успял да изпрати сигнал за бедствие.

Черните кутии на Ту-154, който пътуваше от Сочи за Сирия, не са снабдени с устройство, излъчващо радиосигнал, и ще трябва да бъдат издирвани сред парчетата от самолета по дъното.

По данни на министерството на отбраната машината е изчезнала от радарите само 2 минути след излитането.

От летището в Адлер, което обслужва руския черноморски курорт и района, обясняват, че то е едно от най-модерните в страната, разполата с две писти с дължина по 2.5 км, има достатъчно място за рулиране и приема всеки ден международни полети, включително товарни. Местните служители изключват да има проблем с качеството на горивото, с което бе зареден Ту-154, "защото тук зарежда самолетът на президента, нали разбирате".

Времето в неделното утро е било спокойно и преди полета за Сирия е тръгнал друг самолет за Симферопол.

Пътуващите - 64 хористи и музиканти от ансамбъл "Александров, журналисти и няколко военни - не са слизали и нищо не е било добавяно към товара.

Местен жител разказва за "Новая газета", че със свой познат е видял излитането на Ту-154, но им се сторило, че двигателите необичайно "вият сякаш излита реактивен самолет". Според маршрута той би трябвало да завие наляво и към Сирия на юг, а той зави надясно, казва източникът. "Вероятно пилотът е разбрал, че нещо не е наред и е поискал бързо да се върне, но не е долетял. Не чухме взрив, ако имаше, целият град щеше да го чуе."

Разследващите призовават към търпение и избягване на спекулации. Първите по-ясни отговори може да се получат, когато се извадят двигателите, корпусът и повече от телата.

Dnevnik.bg