Новите дизелови автомобили замърсяват десет пъти повече от камионите и автобусите, показват нови европейски данни, цитирани от британския вестник "Гардиън".

Разликата в емисиите азотен окис (NOx) се дължи на много по-строгия контрол и тестове, налагани на големите превозни средства в Европейския съюз, посочват експертите, изготвили новото изследване. Докладът препоръчва строгите мерки да се прилагат и за автомобилите.

Замърсяването с азотен окис е причина за десетки хиляди случаи на преждевременна смърт в Европа. Голяма част от това замърсяване се дължи на дизеловите автомобили, които отделят около шест пъти повече азотен окис отколкото е позволено на официалните лабораторни тестове.

След скандала "Дизелгейт" на Фолксваген, тези тестове трябваше да затегнат контрола и изискванията. Според анализа на активисти, промените в тези тестове не са достатъчни.

Новият доклад е на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) - изследователската група, която изигра ключова роля в разкриването на измамите с тестовете на Фолксваген. Изследването прави сравнение на емисиите от камиони и автобуси и тези от автомобили на дизел в реални условия с шофиране.

Той установява, че тежкотоварните превозни средства, тествани в Германия и Финландия, изпускат около 210 mg азотен окис на изминат километър, по-малко от половината от 500 mg / км, отделяни от новите дизелови автомобили, които отговарят на най-високия "Евро 6" стандарт.

Въпреки това автобусите и камионите имат по-големи двигатели и горят повече дизелово гориво на километър, което означава, че автомобилите отделят 10 пъти повече азотен окис на литър гориво.

Анализът показва, че производителите могат да гарантира, че тежкотоварните автомобили спазват ограниченията за замърсяване, когато са на пътя, но емисиите от автомобили скачат, когато са в реални условия.

Дневник