"Киа"избра изложението в Детройт, което продължава до 22 януари, за да представи своя най-бърз и луксозен модел. Спортният седан с пет места "Стингър" ще се появи на пазара в САЩ малко по-късно тази година, докато в Европа моделът се очаква до края на 2017 година.

Дизайнът на колата се описва, като дързък, но и подчертаващ нейната луксозна природа. "Киа Стингър" е дълга 4.83 метра и междуосие от 2.91 метра, с които превъзхожда сочените като преки конкуренти "Ауди" А4, "Инфинити" Q50, "Лексус" IS, БМВ Серия 4 Гран купе, "Мерцедес" CLS и други.

Сред ключовите елементи в "Стингър" е въвеждането за първи път в лек автомобил на марката избор между версии със задно предаване и задвижване на четирите колела.Изпълненията със задвижване 4Х4 ще използват модерна система за прехвърляне на въртящ момент между левите и десните гуми, така че да се подпомогне следването на зададената с волана траектория. Автомобилите със задно задвижване могат да се възползват от предимствата на механичен диференциал с ограничено приплъзване за равномерно разпределение на силата върху задните колела.

По отношение на моторите на първо време изборът ще е между двулитров четирицилиндров с турбо и 255 конски сили или V6 с двойно турбо и 365 коня и 510 Нм максимален въртящ момент. По-мощното изпълнение ще предлага ускорение до 100 км/ч за 5.1 секунди и максимална скорост от 269 км/ч. Вече има и спекулации, че "Стингър" ще има и изцяло електрическа версия, която ще конкурира "Тесла Модел S".

Независимо от мотора най-спортната и луксозна "Киа" ще разчита на второ поколение осемстепенна автоматична скоростна трансмисия. Тя е снабдена с преобразувател на въртящ момент, който намалява торсионните вибрации.

Окачването е с променливи характеристики. На промяна подлежат също настройките на волана и скоростната кутия. Изборът е между еко, спортен, комфортен, умен и персонален режим на работа на основните възли и агрегати.

Спирачните дискове на по-мощното изпълнение са разработка на "Брембо". Финните настройки по "Киа Стингър" са правени по време на тестовете на легендарната писта "Нюрбургринг", отбелязват от компанията.

Що се отнася до салона, колата прави впечатление с използването на висококачествена фина кожа. Предните седалки са с характерен дълбок контур, осигуряващ отлична странична опора. Креслото на шофьора е снабдено с активно дишаща облегалка и ергономични опори за максимална стабилност и оптимален комфорт.

Сред асистиращите системи нова за "Киа" е тази, която предупреждава за потенциална умора във водача. За целта се следят редица параметри от поведението му зад волана.

На разположение са също системата за предотвратяване на сблъсък с предното превозно средства и удар на пешеходец, адаптивен круиз контрол. Системата за поддържане на избраната лента е активна, като се коригира линията на движение на колата.

Регулируемият на височина хед ъп дисплей (HUD) пък проектира важната за водача информация на предното стъкло. "Киа Стингър" ще се предлага с три аудио системи. Най-скъпата е разработка на Harman/Kardon и има мощност 720 вата и външен усилвател за кристално чист звук. Със своите 15 тонколони и първите за КИА субуфери, вградени под седалките на водача и пасажерите, системата включва и Clari-Fi технология за възстановява звукови сигнали, загубени в процеса на дигитална компресия.

Дневник