"Шкода" продължава да разширява гамата си от SUV модели със "Скаут" версия на кросоувъра "Кодяк". Дебютиралият през миналата година автомобил е с дължина 4.7 метра и е първият за марката със седем места.

Скаут изпълнението, което ще дебютира на автосалона в Женева през март, се отличава с подсилена защита на цялата долна част. Във външния вид подобрените способности извън пътя се подчертават от сивите защитни елементи отпред и отзад, и 19 цоловите джанти.

Част от серийното оборудване е системата оф-роуд асист, включваща асистент за потегляне по баир и за спускане по наклон. Сред режимите за шофиране, към "Еко", "Комфорт", "Нормал" и "Спорт", се прибавя и "Сняг", при които стабилизиращата програма, антиблокиращата система на спирачките и автоматичната трансмисия имат специфични настройки за хлъзгава настилка.

"Шкода Кодяк Скаут" ще може да се поръча с два бензинови двигателя (150 и 180 к.с.) и толкова дизелови (150 и 190 коня). Всички версии са снабдени с интелигентна система за задвижване на четирите колела.

В нормални условия "Кодяк Скаут" е с предно предаване, а при засичане на боксуване на предните колела, се активира и задния мост. С клиренса си от 19.4 см, всъдеходът има ъгъл на изкачване 22 градуса и на оттегляне 23.1 градуса.

Част от серийното оборудване са подпомагащите водача системи асистент за маневриране с ремарке, предупреждение за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, сигнализация за приближаващ обект при движение на заден ход и други. "Кодяк Скаут" разполага и с технология за превантивна защита на возещите се при катастрофа, като при определени обстоятелства се затварят прозорците и люка, и се натягат предпазните колани.

Част от серийното оборудване са също полуавтономното паркиране и поглед към колата от птичи поглед. Камерите могат да се фокусират и в определени зони пред и зад "Кодяк Скаут", което улеснява маневрирането и придвижването извън пътя.

Дневник