„При осъществяването на контрол за шума кметът има право да възлага измерването на нивото на шума на акредитирана лаборатория“. 

С този текст членовете на Временната комисия по Наредба 1 към Общинския съвет допълниха нормативния документ за опазване на обществения ред на община Шумен.

По този начин контролът на нивото на шума - от заведения или други, няма да се осъществява само от Регионалната здравна инспекция, но ще може да се следи и от администрацията.

До приемането на новия текст в Наредба 1 съветниците стигнаха, след като получиха отговор от МЗ, в който се казва, че „в чл. 22 от Закона за защита от шума в околната среда са регламентирани правомощията и компетентностите на кметовете на общини или упълномощени от тях длъжностни лица“.

Според общинския съветник Веселин Пенчев възможностите за контрол от страна на администрацията са две: контролът да се осъществява от лица, назначени в общината, обучени за това, чрез замерване с уред, закупен от общината, или контролът да бъде извършван от акредитирана лаборатория – на РЗИ или друга.

Становището на администрацията е, че не е икономически оправдано закупуването на уред, обучението на служител и заплащане на възнаграждението на същия и поради това при осъществяване на контрола на шума общината ще използва акредитирана лаборатория.

ШУМ.БГ