Комисията за защита на потребителите (КЗП) е отправила покана за среща към трите телекомуникационни дружества за изясняване на въпросите, свързани с различното таксуване на есемесите на кирилица и на латиница, както и с новите правила за роуминга. Това съобщи председателят Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра си.

Срещата се очаква да е идната седмица.

Маргаритов обяснява, че в момента компаниите изтъкват технически причини, заради които дължината на есемес на латиница е до 160 символа, а ако е написан на кирилица - до 70 символа. Така информацията, пратена на български език, може да струва стойността на две съобщения.

"Посочва се, че има технически причини, свързани с криптирането на информацията, но при всички положения нашето становище е, че не може в родината на тази азбука, на която днес в света пишат над 300 милиона души, самите ние да нямаме възможност да пишем при равни условия с тези, които ползват другата азбука", посочва Маргаритов.

Във връзка с предстоящото отпадане на роуминга се изчаква произнасяне на европейския регулатор, като един от най-важните моменти е как ще стои въпросът с услугите без лимит.

"Трябва да има ясни правила по отношение на случаите, в които в родната си страна говорите без ограничение, но извън нея в рамките на общността цената би се променила след достигането на определени лимити на мегабайти интернет или на период от време", обясни Маргаритов.

Той допълни, че не следва да се подписват нови договори. Възможно е само съгласно очакваното решение на европейския регулатор да се допълни информация за това какви са лимитите на разговорите и на трафика на интернет, когато абонатът е в чужбина. Добавянето на допълнителни услуги и увеличаване на цените за потребителите не трябва да има.

Маргаритов съобщи още, че по повод публикация в Twitter и постъпил в комисията сигнал експертите разработват казус с актуална промоция на телеком. Търговецът добавя към пакета от телевизионни канали на настоящите си абонати още един за период от три месеца, след изтичането на който те ще продължат да го получават вече срещу месечна такса от 2 лв., освен ако изрично не заявят отказ от него.

"В комуникация с търговеца настояваме той да промени условията и да бъде възприет обратният принцип – само ако желае някой да ползва, тогава би трябвало да го заяви. В противен случай е редно автоматично технически да се направи така, че абонатът да не ползва и да не плаща. Впрочем това е още един пример, който показва колко важно е потребителите да са активни, да ни информират и по този начин заедно да предотвратяваме извършването на нарушения, преди още те да са се случили", добави Маргаритов.

dnevnik.bg