Това е новият супер спортист от Уокинг. Поздравите 720S, разчитащ на изцяло нов битурбо двигател със 710 к.с. Той задвижва алуминиево-карбоновото купе, тежащо малко над 1200 кг. Звучи ли впечатляващо?

Със сигурност горните цифри говорят много на най-запалените ентусиасти. Новият 720S е по-лек от 650S, а също и много по-аеродинамично ефективен. Очевидната разлика между двата модела е липсата на масивни въздоходи отстрани на купето. Това далеч не означава, че двигателят е оставент на произвола на съдбата, напротив. Въздушният поток минава покрай А-колоните и се насочва към отворите във вратите, а оттам, през други отвори се насочва към мотора. Това решение подобрява охлаждането на двигателя с 15%, като освен това добавя допълнителни притискаща сила.

Но това е само един от триковете. 720S се подпомага от активен заден спойлер, който преминава през цялата широчина на автомобила. Активира се при минаване над определена скоростна граница.

Той има три позиции, като в една гарантира оптимално управление, в другата максимална скорост в права линия, докато в третата играе роля на огромна въздушна спирачка.

Оформлението на интериора е крайно минималистично. Основните акценти са 8-инчовият екран, но най-интересно е подвижното приборно табло (Folding Driver Display), което се скрива с цел предлагане на оптимална видимост към пътя.

Под олекотените панели на 720S е монтиран новия Рroactive Chassis Control II, който, освен всичко останало, използва хидравлично свързани амортисьори на всяко колело, като така са премахнати анти-рол баровете. Така се намалява теглото, от една страна, от друга страна това решение води до по-добро сцепление и обратна връзка. Има три режима на окачването: Comfort, Sport и Track, тъй като дрифтингът става все по-модерен в последно време, McLaren предлага системата Variable Drift Control.

Базиран на 3,8-литровия мотор на McLaren, новият 4,0-литров битурбо V8 агрегат генерира 710 к.с. при 7500 об/мин. Максималният въртящ момент от 730 Нм идва при 5500 об/мин. McLaren не разкриха динамичните параметри на модела, задоволявайки се да кажат, че от 200 км/ч моделът спира на място за невероятните 4,6 секунди. Това се дължи на въздушната спирачка и огромни карбон-керамични спирачни дискове.

Вести.бг